Carpe Diem

Fick denna fina av Guddottern med familj i födelsedagspresent! *gillar* Nu fick den en plats på väggen i hallen. Måste ju se den varje dag så jag inte glömmer bort att just fånga dagen! ;)


Usch å fy vad jag är trött och det är säkert därför kroppen inte orkar ta hand om diverse baciller utan man är halv-sjuk hela tiden... Nu LÄNGTAR jag till jul!! Hade bara önskat att det inte skulle kosta så mycket å vara ledig detta år, för jag skulle behöva vara ledig i två veckor!! Samtidigt blir man som snål om semesterdagarna och det är ju lugnare att jobba när det knappt är några barn alls..... Måste ta mig en extra funderare på hur jag ska lösa det hela..... Vill ju ha kvar dagar om det blir å åka till varmare land under vintern/våren.... Det här är visst vad man kallar I-lands problem!!! :)

Det känns som om jag skulle behöva fler timmar på mitt dygn... Känns som att man inte hinner med nåt å man hinner knappt träffa nån heller..... Men den där jul-ledigheten ska väl lösa en del av det hela.... Jag älskar verkligen mitt jobb, men även om det ger massor med energi, så tar det en hel del också.... Man måste ju ständigt vara på topp, för ananrs är man inge rolig! :) Men som sagt, snart blir det ljusare ute och man behöver inte sova lika mycket.... Fler timmar att leva helt enkelt... Men vi börjar väl med jul! ;)

ÄH! Efter att ha bakat äppelpaj (ja, jag vet att jag sa att jag inte skulle fika på länge, men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig... ;) ) och fixat mat, så slänger jag mig i soffan... Snart dags å sova igen! :)

Kram alla fina! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0