Skolstart

Idag är en spännande dag för många! Skolstart... Jag minns fortfarande när jag skulle börja 1:an! Mamma var med och det var nog de flesta andras mammor eller pappor oxå... Och så var det ju så himla spännande för det hade ju börjat en ny kille i klassen! :) Det är en speciell dag det där, för då var det som att man blev stor, man började ju skolan!

Idag börjar flera av "mina" barn 6-års och skolan... Och jag kan inte alls fatta hur fort tiden har gått! Det känns som igår när de var små bebisar! Lilla E som nu är en skol-kille! Och det är viktigt att det är just det han är! :) Ikväll ska jag dit och "vakta" honom och hans syskon så att Mamman och Pappan får fira sin bröllopsdag! :)

Helgen gick i en rasande fart! På fredag slutade jag tidigt och beslutade mig för att baka äppelpaj, sen inbjöd jag Cammo på den delikatessen! Även Bror, Svägerska och Prinsessan kom och fikade... Sen kom Mamma och lilla Lillebror med hans grejer till nya läggan, så vi hjälpte till att bära in saker. På fredag kväll såg vi "Farsan" hos D&L medan vi  "vaktade" E så att dom kunde vara på räkfrossa... Slöseri med barnvakter påstod Bror när han kom hem, tre på samma gång! :)

På lördag hjälpte jag till i lilla Lillebrors lägenhet och så fikade vi hemma hos mig, mera paj bara! Guddottern och hennes Mamma och Svägerskan och Prinsessan var också här. Tjejerna lekte med varandra och jag skrattade när jag såg att som båda "pratade" i varsinn telefon... Det är så barnen leker nu för tiden! :) Hade först vissa planer på att gå ut på krogen, men jag hade inte riktigt orken och eftersom det ändå tog sin lilla tid så gav jag upp den planen... Det blev TV-soffan istället! :)

Igår ringde jag min Bror och frågade om jag fick ta med E på äventyr, så vi for till "min familj" och lekte där nån timme! Mycket trevligt! På aftonen såg jag film och broderade doptavlan till E... Jag vet att det är ett år sen, men bättre sent än aldrig! Nu kan man nästan räkna stygnen som är kvar innan jag ska överlämna den till Prinsessan! :)

Veckan som gått då?! Jag har varit otroligt trött, förmodligen därför jag också varit "blogg-trött"... Det är fortfarande så himla mycket att ta in på nya jobbet, så man känner sig rätt sliten om kvällarna... Försöker ändå tänka att det får ta den tid det tar, men jag VILL ju veta allt genast! :) På onsdag hade vi i alla fall lite kvällsplanering så att man börjar få lite mer koll på läget... I torsdags när jag kom hem var jag så slut så jag inte ens orkade laga mat, sömnbehovet går före hunger, så jag la mig på soffan och sov en timme! Sen hade jag i alla fall lite mer energi till att fixa mat... :)

Idag har jag träffat ytterligare några nya barn, så snart är jag nog uppe i alla 35 barn... Inte undra på att man känner sig mör i skallen! :) Ikväll ska jag som sagt till "min familj" och vara med killarna nån timme så att bröllopsdagen får bli firad! Och sen SKA jag sova tidigt! (säger jag nu i alla fall!) :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0