Nostalgi i kläder

Som jag tidigare skrev, så gjorde ju jag å Mamma vissa fynd när vi var uppe i kall förrådet och kollade igenom grejer.... Det är lustigt med saker från barndomen... Vissa saker kan man känna lukten av och minnas en känsla... Så är det med en klänning som jag hade i 4-års åldern. Den hade fickor fram och i den hade jag pez-godis! När jag känner smaken och lukten av pez får jag en stark känsla av sommar! :) Klänningen finns inte med på någon av dessa bilder, men den finns kvar i lådorna i förrådet! Här följer nu lite bilder... Kanske väcker viss nostalgi även hos er som ser dem... Kan tänka mig att många haft nåt liknande....... :)

Detta är slutet av 80-talet! :) Jag minns vissa gånger när jag använt dessa kläder... Den randiga skjortan hade jag på mig en gång på Tärendöholmen! :) Finns ett foto från det i nåt album.....




En gång när jag hade den gröna jackan kräktes jag i bilen på hemvägen från Gällivare marknad! Ett mindre trevligt minne, men dock...


Dessa klänningar har jag haft kring jul....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0