Jobb dags igen!

Fem veckor går fort och speciellt om man har roligt! :) Nu har hela semestern gått och jag har haft en riktigt bra ledighet! Hunnit umgås med vänner å familj och göra sånt som man inte hinner/orkar med när man lever "vardagsliv"... Nu ska det ändå bli skönt att komma in i rutiner igen och då också skärpa sig vad gäller allt livets GODA! :) Det blir lätt mycket av att unna sig "lite extra" när man är ledig....

Nåja, nu har i alla fall ledigheten tagit slut och imorgon ska man ställa klockan! Konstigt... Dessutom ska jag på ett alldeles nytt ställe, så jag kanske inte kommer få så många timmars sömn denna natt! ;) Fast i och för sig är jag rätt trött denna söndag, så jag hoppas i alla fall att jag somnar lätt! :) Kommer kännas konstigt att inte träffa "mina" barn när jag kommer på jobbet... Men jag kommer säkerligen få lära känna nya fantastiska barn och familjer! Och jag kommer få lära mig massor, hoppas jag! :) Denna vecka kommer jag dessutom att jobba med en känd vikarie, men det går säkert fint! På torsdag ska jag på hälsokontroll (just typiskt å ha det efter en fem veckor lång semester fylld av allt man kan njuta av!), alla på jobbet ska vara på en sådan... Och det är ju bra att dom kollar våran hälsa! :) Vi får väl se om jag hamnar på "rehabilitering"! :)

Nu har jag återigen varit lat på att blogga... Jag vet egentligen inte vart tiden tar vägen och det kanske har varit lite "skrivkramp" i fingrarna oxå! :) Vissa dagar känns det som om jag har massor med tankar i skallen som jag bara skulle vilja skriva ner, men jag kommer som inte så långt......

Vistelsen i byn var trevlig! Jag hade värsta nostalgitrippen när jag å Mamma var å tittade i gamla kläder och leksaker i ett förråd... Jag tror vi befann oss i det där utrymmet i 1,5 timme! Man hinner med mycket på den tiden! Vissa av kläderna som jag hade när jag gick på mellanstadiet, skulle nästan vara moderna idag! :) Allt går igen....

Jag kände mig lite ur form den där helgen, så det var väl inte så mycket annat som blev gjort... Utebastu, umgänge och utevistelse! :) Och en hel del god mat och fika oxå! ;) På söndag var vi på kusinbarnets dop i Hakkas. Det var så himla trevligt att träffa kusiner och mostrar! :)

På måndag återvände vi till stan! På aftonen var jag på bilbingo med H och J. Inga vinster alls, men mycket trevligt sällskap! :)

På tisdag började jag mitt projekt med att bygga MALM byrån! Det sägs ju att man kan bli ovänner när man ska bygga IKEA möbler om man tänker olika. :) Jag vet i alla fall att jag är en strukturerad person när jag ska göra dylika saker. :) Börjar med att sortera upp allt och se så inget fattas! Sen följer jag instruktionerna.... Och jag har faktiskt fått ihop den alldeles själv! UTAN skruvdragare dessutom... En sådan borde man ha haft och ibland en hjälpande hand... Men byrån är ihop och nu är det som det är med den saken! :)

På tisdag ringde Cammo å väckte mig, så jag hade en extra lång dag! :) Hann med tvättstuga och att hämta nycklar till lilla Lillebrors nya lägenhet och på eftermiddagen inbjöd jag Cammo på kaffe å kaka på min baksida. Vi satt å surrade och myste i solen... Och så var det ju den där byrån... :) Och Morden i Midsummer.......

På onsdag skruvades byrån ihop och började fyllas med saker! Jag inbjöd Cammo på fika även denna eftermiddag! Hon började visst känna sig bortskämd! ;) På kvällen var det kryddparty hos goda vännen J... Inhandlades lite krydd-mixer och en dryck som är DETOX för kroppen... Så i september då ska jag renas! ;) Kommer också vara värdinna för ett sådant party senare i höst....

På torsdag drog Lule Kalaset igång..... Jag hjälpte lilla Lillebror att bära lite grejer till läggan och var iväg på lite ärenden med dom... På aftonen kom Bästa H och L hit och vi drack lite vin innan vi begav oss till stan. Träffade goda vänner ute denna kväll, och det var ett kärt återseende, för jag har inte sett dom på sååå länge! SKOJ säger jag!!

På fredag var jag lite chaffis till Cammo så hon skulle få sin cykel till stan... Hon anlände till mig efter arbetet och då var det bastu som gällde... Sen kom det en massa goa glada brudar till mig på party... Vi hade en mycket trevlig kväll innan vi cyklade in till stan.

På lördag var jag på stan med Guddottern och hennes mamma och H... Vi köpte bland annat mat som vi avnjöt på gräsmattan i solskenet utanför kyrkan... NICE! På kvällen bar det av till L och gänget på middag och sen cyklade vi till FK på party! En mycket trevlig förfest som sedan avslutades på stan!

På det hela taget har det varit en trevlig Kalas-helg, men man har inte träffat alltför många bekanta... MYCKET folk, så man har väl gått om varandra... Jag tror till å med att man ibland vistats i samma tält, men inte sett varandra... Nåja, det är ju så det kan bli när det är festival.... Har hört artister spela, men inte stått längst fram å diggat... :)

Idag har det varit en riktig söndag... Slö sådan säger jag bara... Har varit till L och käkat "skräpmat" med henne och tjejerna... Sen förbi hos lilla Lillebror innan han åkte mot byn... Och en film på det och nu sitter jag här!

Jag ska ladda upp lite foton här framöver, från andra delen av semestern......

Nu borsta tänderna å sova! Imorgon är en ny spännande dag! :)

Kram alla fina! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0