Klantig är dagens ord!

Inte vet jag om jag är otursförföljd just nu eller bara klantig?! Denna förmiddag när jag skulle skära ett bröd slant jag och skar mig i tummen istället... Å då menar jag rejält!! Blodet typ forsade och jag kände mig svimningbenägen... Jag brukar inte vara så känslig för dylika saker, men detta var något ut över det normala... Tänkte att nu är risken stor att detta måste sys! Tur i oturen var i alla fall att mamma å pappa och lilla Lillebror var på väg... När dom såg eländet tyckte även dom att jag måste till läkaren... Sagt å gjort lilla Lillebror skjutsade mig till jourcentralen där dom efter att ha undersökt det fortfarande blödande såret i tummen sa att det måste sys! Då känner man sig liten och i "underläge"... Fick ligga i ett undersökningsrum och invänta läkaren, men som tur var hade jag Lillebror där så jag fick lite annat att tänka på än varför jag var där... När läkaren kommer in visar det sig att han är morbror till C, kändes genast lite tryggare! :) Nu var det ju bara det att jag skulle få sprutor för att bedöva tummen, I hate sprutor! Men med sammanbitna käjar överlevde jag även det! :) Och sen har man ju inte ont längre och det känns inte att dom syr en i tummen. Sex stygn senare och med tummen i ett paket fick jag lämna jourcentralen... Så nu återstår det att se om jag kommer kunna arbeta imorgon... Ska i alla fall försöka!!

Denna olycka till trots har jag varit hemma hos Svägerskans föräldrar och firat världens bästa ett åring! Vi har fikat och sedan även ätit middag... Fick träffa en hel del personer som jag inte sett på evigheter, så det var ju en bonus! :) En trevlig dag, i alla fall slutet av den!

Igår var det dags för tjejfest, igen... :) Måååånga fester blir det! Men alltså vad jag har skrattat!!! Var tvungen att sitta med en servett under ögonen för att inte ha smink i halva ansiktet.... Det är tur att människor kan och vill bjuda på sig själva! :D Så himla trevligt!! Tack alla fantastiska tjejer för en toppen kväll! Vi har säkert förlängt livet med flera år!

Nu ska jag gå å "tycka synd om mig själv" en stund innan jag ska sova! Hoppas innerligt att jag kan sova å inte har ont. Och att jag ska kunna arbeta imorgon!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0