KAOS

Känns som om allt i livet är ett enda kaos just nu! Det var en sådan dag idag när jag tänkte att hur ska jag lyckas reda ut allt mitt kaos i livet??! Kändes som att jag inte har kontroll över nåt... Jag har ingen aning om var jag ska jobba till hösten, och jag kan knappast påverka det heller... Min lägenhet kändes som ett enda stort kaos och helt plötsligt var allt bara KAOS! Cyklade till "min familj" på dagen och drack kaffe i vårsolen och beklagade mig lite för Bästa L om mitt kaos, "då kommer jag och rensar i din röra!" säger hon då!! Sagt och gjort! Det är det vi har sysslat med hela eftermiddagen och kvällen och nu känns det faktiskt aningens lättare igen! Det är ju något jag kan ha kontroll på i alla fall! Vad som ska sparas och vad som ska slängas! Och räknar man vikten och rymden på det jag kastat idag, så är jag vansinnigt mycket lättare! I alla fall i ♥ och det är väl det som räknas?! Tack älskade vän för hjälpen!!! ♥

Det har känts helt okej att komma hem i alla fall! Efter att ha haft en underbar semester så kan man ju inte vara annat än positiv, och då är det betydligt lättare att inte tänka på det som är jobbigt... Dock har dygnets timmar och min kropp inte alls varit överens! Jag har varit konstant trött och hungrig! :) Men nu känns det som om det börjar ordna sig igen..... Imorgon börjar ju en ny vecka, så då är det nya friska tag som gäller oxå! Det var kul och komma tillbaka till jobbet och träffa barnen, dock var det väldigt få barn där eftersom många hade påskledigt, men imorgon, då får jag träffa ALLA! :) Längtar efter dom!! Kände mig i alla fall efterlängtad, och då är det kul att komma tillbaka! Tyvärr är ju bästa kollegan sjukskriven till på onsdag, men vi har ju i alla fall samtalat med varandra i telefon! :)

Jag har hunnit byta bilder med dom som fotat i Thailand... Och så har jag gjort ett fotohäfte till stora E som hon kan visa på förskolan. Jag som tycker sånt är kul! Nu ska jag bara få tummarna ur och fixa fotona till mig själv oxå! :) Det är ett visst projekt, men som sagt så är det ju kul oxå!

Igår fick jag umgås med mina favorit prinsessor! Först var Guddottern och hennes mamma hos mig och så var vi på prommis med Svägerskan och E sedan var jag hos dom och fikade! Så nu har jag fått träffa mina barn! Idag killarna i "min familj" och igår prinsessorna... :) Igår kväll var Cammo förbi och sedan även J, så jag har haft en umgänges helg! :)

I fredags var jag förbi hos JC och A för att byta bilder med dom och sedan tog jag fram min cykel på kvällen då jag å L cyklade in till stan och åt på MAX. Vilken vårkänsla att få ta fram cykeln! Jag är som en liten unge när det gäller det! Och jag älskar att cykla, för då tar man sig så snabbt dit man vill! :)

I övrigt har jag kämpat med att få kroppen att förstå att jag numera lever efter svensk tid... :) Och som sagt, så känns det som om det börjar ordna till sig nu! Tack å lov! För att gå å vara konstant trött är rätt jobbigt.

Efter två veckor utan Lars Winnerbäck, (eller i alla fall nästan utan, har ju lyssnat på honom på flyget och så hade Cammo några låtar på mobilen), har Spotify fått gå varm med hans musik! Kan man tänka sig att hans låtar passar till alla tänkbara tillfällen?! :)

Nu är det dags att lägga sig ner och sova för att imorgon vakna upp och hoppas på mindre kaos-känsla.... Det löser sig, jag vet, men det jobbigaste är att inte veta.... När det gäller det mesta.....

Ha en bra start på veckan!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0