Jag lever!

Men just nu känns det lite som om det är nätt och jämt... :) Dessutom kan man ju ibland undra eftersom jag till och med kliver in i främmande bilar, så viss oro kan ju finnas! Ja, även för mig själv!! :) Jag har ju i alla fall fått människor att le med den historien, för man kan ju skratta åt min spontanitet när allt gick bra! :D För er som brukar vara in och läsa lite nu och kan det ju vara bra att veta att jag inte försvunnit från jordens yta trots att jag inte varit in och skrivit på bloggen på över en vecka.... Nääää, det har väl varit rätt fullt upp och vid lediga stunder har motivationen svikit...

Det som tagit rätt mycket av min "data-tid" senaste veckan är att jag börjat skapa en fotobok med alla bilder från våran Thailandsresa. Det tar verkligen mycket mer tid än vad man tror att det ska göra att välja bilder och fixa och trixa med dom på datorn. Men nu är det inte långt borta innan jag är klar! :) Ska bli kul och se hur det blir i "verkligheten" och sen är det ju ett minne såklart. Lika bra att göra det på en gång, annars blir det liggande och minnet sviktar... Dessutom är min dator som den är, så den lever ett eget liv och det är tyvärr just nu ganska sällan våra viljor är likadana! Det är väl mitt nästa projekt, att skaffa en ny! :)

Apropå projekt, så har ju mitt tapetseringsprojekt förflutit på riktigt bra! Dom ringde från tapetseringsfirman i fredags och sa att dom kommer på måndag, så det var snabbt jobbat! Så i söndags var det bara att tömma allt från sovrummet och hallen. Fick hjälp av Bästa L att bära ner en hylla i förrådet bland annat. Det gick alltså bra att sova i sängen i sovrummet natten till måndag, men sen ställde jag den på högkant... I måndags när jag kom hem hade dom klätt in allt i plast och spacklat väggarna.... Men var skulle jag nu sova?! Det löste sig fint, så jag sov i S-byn! Hade nära till jobbet på tisdag... Dessutom fick jag ju passa på att umgås lite och hade faktiskt en riktigt trevlig måndags kväll... Så tack snälla M för sovplatsen! I tisdags när jag kom hem, var tapeterna på plats och trots att det var stökigt kändes det riktigt trevligt!! Då orkade jag bara skura golvet i sovrummet och bädda sängen, eftersom jag kom hem vid 20.30, och så har min vecka sett ut, typ, så städningen är kvar, men det kommer bli så fint så!! :)

Förra onsdagen var det medborgardialog i S-byn angående stängningen av en förskola, som antagligen är den jag jobbar på... Jag och A-K hade en trevlig eftermiddag innan vi gick på mötet, men eftersom jag tydligen är extra känslig för mjölken just nu, så fungerade det inte alls att jag åt mat som innehöll ost... (Jag VET att jag borde ha lärt mig vid det här laget, men är huvudet dumt.............) Så jag fick allvarliga magkramper och åkte hem tidigare från mötet... Tydligen missade jag ändå inget... Men jag hade en mycket otrevlig kväll!

På torsdag väntade vi hem våran Lillebror som varit ute och rest i tre månader, men då bestämde ju sig den där vulkanen för att den skulle sprida aska över halva världen, så han kom endast till Stockholm... Så här i efterhand så får man ju vara glad att han faktiskt tog sig hem till Sverige, så trots att han var tvungen att åka buss hem, så var han ju hemma på fredag i alla fall. Tyvärr för min del, för jag har fortfarande inte fått träffa honom! Men det hoppas jag sker i helgen!! Torsdagen gick i alla fall i födelsedagsfirandets tecken, då Bästa Svägerskan fyllde år!

Helgen som varit var också rätt intensiv... På fredag sa jag på jobbet till barnen att jag ska köpa 1 kilo godis och äta tills jag mår illa, och det var nästan vad jag gjorde oxå! Ibland är det bara så att man är fruktansvärt godis sugen, så det så! Sen hade nog barnen gärna hjälpt mig om dom fått! ;) Jag stängde alltså på fredag, så det var inte mycket kvar av kvällen när jag kom hem......

På lördag satte jag igång med detta fotoboks projekt vilket sedan ledde till att det blev aningens stressigt att hinna bli klar till tjejfesten på kvällen... :) C hade fyllt år och bjudit in till tjejfest i S-byn. Vi skulle träffas ca 18 och då var jag egentligen tvungen att gå hemifrån 17.15, såklart hann jag inte det utan fick skynda mig så jag skulle hinna till nästa buss för att inte missa bussen i stan. En van bussresenär som jag har många alternativ! ;) Lite lätt stressad satt jag i alla fall på rätt buss vid rätt tid till slut. Vi hade en super trevlig kväll med massor av skratt som sedan avslutades på Olivers! Tack alla goa tjejer för den energikicken!! :)

Söndag fortsatte jag med det där fotoprojektet och när man sitter med det så slukar det några timmar rätt fort! Och så var det ju det där med att flytta möbler.....

På måndag var det universitetet som stod på schemat... Det som inte stod på det schemat var att vi skulle "redovisa" hur långt vi kommit i våra utvecklingsarbeten..... Å vi som då inte ens hade börjat fick lite lätt panik! :) Men i vanlig ordning fann vi oss och det löste sig det med! Vi kan ju inte rå för att vi inte ens arbetar på samma ställe! :) Vi fick sluta lite tidigare å eftersom jag hade målare hemma hos mig ringde jag Svägerskan och gick dit å umgicks med dom! Våran lilla Prinsessa (som inte är så liten längre) var sjuk, stackars liten! När jag sedan kom hem och upptäckte mitt kaos hamnade jag ju i S-byn...

På tisdag hade jag i alla fall nära till jobbet, härligt!! Sen hade vi arbetslags planering på kvällen och jag var hemma typ 20.30, Desperata Husfruar och sedan i säng var tanken, dock hamnade jag inte i säng förrän klockan 24, typ.... %,5 timme senare var det dags att stiga upp!

Onsdag hade jag bokat in massage efter jobbet... Men eftersom flera inte kunde delta på personal mötet på torsdag blev det flyttat till onsdag... Så mycket för den massagen... Jag åkte dit i alla fall, men det känns ju inte lika skoj att behöva åka tillbaka till arbetet.... På detta p-möte kan jag väl inte påstå att vi blev så mycket klokare.... Troligen stänger förskolan och då ska vi placeras ut på andra arbeten... Jaaaa, det var ju inget nytt.... Men ändå kändes det nu som ett kallt faktum... Jag kommer INTE att få jobba med dessa fantastiska barn nå mer!! Det är med sorg i hjärtat!! Nåja man kan bara hoppas att det kommer något gott ur detta i alla fall!

Och idag är det torsdag och jag längtar mer än någonsin efter helgen! Jag ska SOVA!! Dagen idag har jag tillsammans med fyra barn varit till en annan förskola för att göra utvecklingsarbetet.... Vi hade riktigt skoj och det kändes lyckat!! Vi lekte vattenmolekyler och så gjorde vi lite olika "tester" med vatten! Nog tror jag vi ska få ordning på det där!! :) Efter jobbet var jag med Emmy, vi var och hämtade ut hennes födelsedagspresent, som kom väldans snabbt, för jag beställde den i tisdags kväll. Det är en Rubens barn docka. Hon fick öppna paketet och verkade mycekt nöjd! Dockan fick både pussar och kramar och prova tutten... :) Tanken att vi skulle på Ladies night på Müllers, men efter noga övervägande beslutade vi oss för att vi inte var upplagda för detta event...... Alla kände sig slitna, så vid 18-tiden la vi ner projektet. Lika bra att ladda batterierna för något annat!

Efter detta makalöst långa inlägg ska jag gå och lägga mig så jag i alla fall har halvfulla batterier imorgon före 6!!!

Men imorgon är det FANTASTISKA FREDAG!!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0