Förändring!

Igår var jag och valde nya tapeter till både sovrummet och hallen! Våren och förändringens tid är här!! :) Det skulle inte ta mer än en vecka innan dom skulle komma och fixa det, trodde hon, så snart är det ljust å fint i mitt hem!

Natten till igår var första natten sen vi kom hem som jag sovit utan att vakna alls, så kanske är det så att kroppen börjar vara i svensk tid nu?! Men då var jag oxå totalt väck på morgonen när klockan ringde! Visste inte ens om jag var i Sverige eller var jag befann mig, veckodagarna var också alldeles fel... Hoppades länge att det faktiskt var lördag och att jag skulle få sova vidare, men så var det naturligtvis inte, utan det var tisdag och bara att stiga upp och ta sig till arbetet... Till följd av allt detta missade jag ju bussen, men jag blev ändå inte mer än typ 7 minuter sen... :)

Jag å C som jag läser "Barnen i naturen" med ska tillsammans göra utvecklingsarbetet, så vi träffades på mitt jobb igår och fixade med det... Jag ska erkänna att jag har tappat rätt mycket av den motivatioenen nu... Det är för mycket annat som snurrar i huvudet... Allt känns så oklart om var man ska jobba till hösten och hur allt ska bli... Men det löser väl sig!! Igår kändes det verkligen som om verkligheten hann ikapp en! Man kan leva länge på en underbar semesterkänsla, men uppvaknandet kommer till slut... Nåja, man har ju i alla fall kvar den positiva upplevelsen och då blir det ju lättare att ta tag i "problemen" i vardagen. :)

Att jag är spontan är väl kanske ingen nyhet, men igår blev jag nästan rädd för min egen spontanitet... :) När jag stod på busshållplatsen i S-byn och pratade med L om att vi skulle åka och välja tapeter till mig, stannade en bil (eller mer en liten buss) och en man frågade om jag ville ha skjuts till stan... Å vad gör jag?! Kliver in i bilen!!! Det var först när jag satt där som jag tänkte att jag är ju inte riktigt klok och vem f-n vet vem detta är?! Nu efteråt kan man ju skratta åt hela händelsen, för inget hände ju... Jag fick skjuts till stan och en hel hop med komplimanger... Jaaa, ibland förvånar jag ju till och med mig själv!!! Ringde genast upp L igen så hon skulle veta att jag var okej! GALEN var ordet hon använde!!!

I måndags var en lång arbetsdag, men det var helt underbart att komma till jobbet! Jag möttes av en hel hop barn som hade saknat mig när jag varit på semester! Många kramar blev det!! :) Behöver jag säga att jag har världens bästa jobb som man faktiskt längtar till när man är borta?! :) Efter arbetet var jag med Mellan killen och Lillkillen i min familj" när Storkillen var på simskola. Vi hade så trevligt! :) Alltid lika mysigt att få kvalitetstid med alla mina barn!! Igår ville Storkillen att Moster I skulle följa med honom på simskola, men min huvudvärk hindrade mig från det... Känns bättre idag, men som sagt, gårdagen startade med ett abrupt uppvaknande! :)

Ikväll ska vi ha möte angående framtiden i S-byn, så denna arbetsdag blir oxå lång! Hann minsann med att blogga medan jag väntade på att fotona skulle laddas in i datorn! Om man är snabb i handlingen hinner man med mycket! :)

Ha en bra dag ute i vårsolen! Det är ju tur den lyser, så livet oxå blir ljusare! ;)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0