a-kassan är en gåta

Jag hade ett trevligt bemötande när jag steg innanför dörren efter arbetet idag. Två brev från a-kassan, TVÅ brev!! Som det dessutom stod nästan exakt samma sak i... Nu ska dom ha arbetsgivarintyg igen... Och jag undrar om dom äter dom till lunch på det där stället?! Jag vet inte hur många jag skickat in och vissa flera gånger, så ibland undrar jag om dom verkligen har koll på läget där... Men när det gäller dessa myndigheter ligger man alltid i underläge, så det är bara att skicka in papper efter papper, annars får man ju inga pengar! (Som om det nu hade varit så mycket att prata om, men ändå...) Nu jobbar jag ju heltid, så nu får jag ändå inga pengar, men så länge jag inte har en 100% tjänst är det bäst att hålla sig på god fot med dom!

Idag har vi varit på Teknikens Hus med de äldsta barnen på arbetet... Det var riktigt trevligt! Träffade på Stora E som var med till Thailand och en flicka som gått hos oss tidigare, så det fanns ju till och med "kändisar" på plats! :) Vi hade en bra dag! Och vi ska fortsätta ha trevligt och göra roliga saker ända till slutet på våran förskolas existens... Men det är tufft att tänka på alla framtida avsked... Får tårar i ögonen vid bara tanken, så hur i h-vete ska det inte bli när det sker på riktigt?! Nåja, det kommer lösa sig och i slutändan blir det bra!! Jag måste ju tro det i alla fall! Idag hade jag även tid hos tandis för att göra avtryck på mina tänder. Ska få en bettskena och den kanske kommer i rättan tid med tanke på all stress som finns i livet just nu! När jag kom hem var jag alldeles slut, så jag somnade på soffan och sov TVÅ timmar... Bara å hoppas jag sover lika gott i natt ändå!

Igår var det måndag å jag jobbade sent, så det hände inte mycket...... Jag var över till Bror med familj där Svägerskans mamma hjälpte mig att lägga om min tumme... Det är ju så att man kan inte göra det själv med en hand...

I övrigt håller jag på att försöka lära mig att leva ett "normalt" liv med en tumme i "paket"... Det är INTE lätt vill jag lova!! Jag inser hur mycket jag använder vänster hand och dessutom behöver man två händer och två tummar rätt ofta... Jaja, vad har vi lärt oss nu då?? Inte skära bröd i handen, utan på skärbrädan... Barnen på jobbet är ju jätte nyfikna på vad som egentligen hänt och om det gjorde ont och om det kom bloooooood... Och jag svarar så gott jag kan! :) Det går ändå bra att jobba eftersom jag har stora barn på min avdelning, men man måste vara försiktig, för det är inte trevligt att stöta där det är sytt... Jag har ju fotat eländet, så för den som är känslig ska ni inte titta på bilderna i större format! :) Jag har själv vant mig, men det var en chock när det hände!! Bokade idag tid för att plocka bort stygnen, så jag inte glömmer det... :)



Nä, nu är det tack å gonatt för mig! Börjar 6.30 imorgon......

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0