Rapport från helgen...

... som har tillbringats uppe i Byn!

Fredagen gick åt till att plugga Naturkunskap... Kan säga att det är en hel del att förstå... Å det är väl det som är meningen, att man ska förstå för att kunna förklara för barnen... Nåja, man kan ju i alla fall inte bli dummare av att plugga! :)

Efter pluggandet åkte jag med bror med familj till Byn. Där var det mest umgänge som stod på schemat... :) Såg Idol på fredags kvällen å umgicks å sen var det raka spåret i säng! Var typ helt slut... På lördagen besökte jag, Svägerskan å Prinsessan "grannfrun" å där var även T med dotter. Satt å surrade med dom ett tag å uppdaterades lite grann om läget... :)

På kvällen hade jag lovat å va chaffis till Pajala så att både min bror å Svägerskan skulle kunna ha lite fest på fotbollsavslutningsfesten... :) Medan dom var på middag, åkte jag till min farbror en sväng innan jag å Kusin S hamnade på en förfest som han var inbjuden till... När brudarna återvänt till T&M ringde Svägerskan, så då åkte jag dit å satt å surrade med dom innan vi hamnade på före detta Bykrogen som numera heter Jernverket (tror dom stavar så)... När man är nykter på dylika tillställningar känns det som om man är väldigt gammal! :) Man ser som allt oxå... Nåja jag kan ju säga att det ändå var helt okej... Träffade en hel del bekanta, så det är ju trevligt! Dessutom var vi inte kvar där så länge, utan vi lämnade nog lokalen före 1, så då hann man inte bli så less heller... :)

Jag träffade en kvinna där som sa att jag är hennes å hennes sambos "favorit-tjej"... Vad?! sa jag först, tänkte att jag nog hörde fel, men inte det inte! "Du är ju helt fantastisk å man får så mycket energi av dig! Du ler alltid å är alltid glad!" Vad säger man?? Tack... Jag försöker ju visa mig från min goda sida sa jag å log... "Du har säkert oxå en massa gråa problem som vi andra, men det är så underbart å se dig! Du får verkligen andra människor att le! Tack!" Jag kanske inte behöver säga att jag kommer leva rätt länge på det där! Jag sa till henne att jag blir så himla glad att hon säger det, för det hade jag faktiskt inte en aning om... Att jag genom att finnas till faktiskt glädjer andra människor sååå mycket! För jag har ju inte direkt gjort nåt! :) TACK, M för att du delade med dig av det till mig! Nu blev jag GLAD!

I helgen har jag fått flera roliga besked å nåt tråkigt, men summa summarum så måste jag ändå säga att jag haft en riktigt bra helg! Umgåtts med familj å vänner, trevligt! Nu är det endast en liten stund kvar av söndagen, så det är bara TV-soffan som gäller... Imorgon är det återigen en ny vecka med nya möjligheter!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0