På jakt...

... efter fiskedrag som ser ut som fiskar! Ja, det är helt sant!! Har idag varit på stan å kollat efter dylika saker, men eftersom det inte är säsong, så var det inte så himla enkelt... Nu är det ju inte så att jag har börjat med fiske helt plötsligt så här på hösten, nej jag ska ha dom till mitt jobb! Vi ska skapa akvarium med barnen som dom ska få göra själva i glasburkar, å i ett akvarium måste man ju få ha en fisk juh! Det var då jag kom på det där med fiskedrag, synd bara att jag inte kläckte idén för en månad sen... Å nu i skrivande stund ringer A-K å säger att hon hittat fiskedrag!!! Helt fantastiskt utropade jag i telefonen! Vad glada barnen ska bli!! Jag ringde en fiskande vän å frågade om tips å ett av tipsen ledde till detta fynd, så TACK för hjälpen!

Om jag nu kan släppa tanken på hur fantastiskt roligt det kommer att bli att få skapa detta med barnen, så kanske jag kan skriva om vad som hänt sen sist... :)

Måndag träffade jag min kontakt-tjej hemma hos henne efter arbetet å vi bakade äppelkaka tillsammans! Trevligt! Sen åkte jag hem å då var det middag å sen TV-soffan... Jag är så otroligt trött nu för tiden, så jag vet inte vad jag ska göra?! Äter redan C-vitamin varje morgon, sååå.... Hoppas innerligt att det inte är nån förkylning på g!! VILL INTE!

Tisdag fick jag ett mycket angenämnt telefonsamtal från en vän! Hon ringde å bjöd in mig på middag å eftersom jag jobbade sent, så var det ju alldeles ypperligt bra! Å när jag kommer dit frågar hon om jag är sugen på surströmming, för det var vad hon hade tänkt! O JA!! Vad gott! Surströmming å en öl, passande fest på en tisdag!! Det är vardags-lyx! Så TACK L & T för middag å trevligt sällskap!! Sen var det hem å landa i soffan igen! Såg Desperate Housewifes å tydligen hade jag missat de sista avsnitten förra säsongen, för dessa var nya för mig! Tur jag såg dom då! :)

Idag är det onsdag å jag har alltså varit på jakt efter fiskedrag å annan rekvisita till "mina" barns akvarium... Men innan dess så var jag på massage - en välbehövlig sådan!!! Och som sagt, onsdag idag, å inte vilken onsdag som helst, nej! Det är säsongsstart av Grays anatomy!!! Så, JA, det blir TV-soffan även ikväll!! :) Men först ska jag cykla iväg till "min familj" en sväng så Mamman får cykla med hunden...

Nu känns det som om det faktiskt är en bra dag idag! :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0