Nu är det fredags-mys!

Tack å lov att den här veckan är till ända! Jag brukar ju faktiskt inte tycka att det är jobbigt att arbeta, men just nu känns det som om det går åt rätt mycket energi till fel saker på det där stället...Talade ju om för min chef att jag aktivt söker andra jobb nu, till hans förtret... Men som han sa, så kan han ju inte hindra mig, men han tycker det är fel om jag ska byta jobb för att andra inte orkar med sitt... Dessutom vill han ju ha mig kvar som anställd! Det tackar jag för! Nåja, that´s life! Å just nu klagar jag inte ens! Det får bli vad det vill å så är det!!

I morse på bussen träffade jag min första lek-kompis mamma. Hon har varit drabbad av bröstcancer, men är friskförklarad nu å går på kontroller... Vi satt å pratade om ditt å datt... Hon berättade för mig att den mannen hon nu lever med har haft två kvinnor före henne som drabbats av bröstcancer, ingen av dem överlevde... Så jag sa att det var väl tredje gången gillt nu då!  Men vad är oddsen för det?? Att träffa tre kvinnor å alla får bröstcancer?? Jag sa att nog ska han ha funderat på vilken lott han drog här i livet... Nåja, denna kvinna var i alla fall full av energi å hon skulle då inte sluta leva ännu på mycket länge sa hon! Härligt med såna positiva livsglada människor! Dom behövs!!

Veckan har gått, i onsdags träffade jag min kontakt-tjej å vi ska ses igen på måndag... Känns bra med henne, så jag tror detta kan fungera bra... Igår, torsdag, ingen vattengympa. L var krasslig å eftersom jag endast kan gå när hon leder, fick jag bli hemma! Känner mig dock inte i form själv heller, så det kanske var bra? Jag har ju yrsel som f-n nu! Tänkte att det hade med mitt låga blodtryck å göra, men så här mycket brukar det inte snurra! I veckan svartnade det för ögonen å jag tror jag höll på att svimma! Himla obehagligt är det i alla fall! Nåja, blir det ej bättre, så måste man väl kolla upp det...

Idag har jag haft på mig "spenderar-byxorna" som min Pappa brukar säga... Det var en sko-försäljare på jobbet å då "råkade" jag köpa ett par skor... (Eftersom jag gjorde mig av med 11 par förra helgen, så tänkte jag att det var legalt... ;) ) Efter jobbet begav jag mig till stan (ja, det gör jag ju varje dag, men nu hade jag en stund att vänta mellan bussarna...) så jag gick in på en affär å kom ut med en jacka å ett par leggins... OJDÅ!!! Hade 30% på jackan, så jag "tjänade" ju faktiskt en hel del pengar... :) Ska prova den i helgen å känna in om jag ska behålla den... Legginsen (kan man säga det?!) blir kvar! Måste vara glädjen över att det är fredag som gjorde mig köpa-galen!

Vad kan denna helg ha för överraskningar till mig då?? Jag hoppas på att få gå på bio å se "Flickan som lekte med elden"! Jag vill! Jag vill! Jag vill! Å eftersom Män som hatar kvinnor var så himla bra, så har jag höga förväntningar på andra filmen!

Nu verkar det vara dags för nån slags middag... Sen kanske jag skulle städa i en garderob, om jag inte "somnar in" (som Cammo säger) framför TV:n... Ikväll är det i alla fall Idol å godis!

Trevligt helg!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0