Nobody puts Baby in a corner...

Patrick Swayze har lämnad jordelivet, RIP, säger jag! Jag tror inte att det är många tjejer födda på 70-talet som INTE sett Dirty Dancing, Nord å Syd och Ghost och tyckt att han är sååååå snygg! Jag tillhör i alla fall den kategorin, och jag tror jag sett Dirty Dancing säkert 40 gånger!! Nu är det dock länge sen, så man kanske skulle ta sig en nostalgi tripp till hans minne... :) Å jag kan säga att fortfarande får jag rysningar av vissa av låtarna och när jag ser filmklipp från filmen! Sjukt, men sant!!

Tisdag idag, då har man snart gjort halva veckan igen! Det är som en rätt fullspäckad vecka...

Igår, måndag, hade vi p-möte på arbetet. Vi åt surströmming oxå, SÅ GOTT! Ja, det var väl ungefär det enda positiva med det mötet, om man ska va lite elak! :) Nej, nog var det väl en del vettigt som blev sagt, men jag förstår mig verkligen inte på alla människor! Kanske inte är meningen heller, men ibland undrar jag?! Hur kan man se något ont i alla istället för något gott? Och hur kan man tro att något ska bli bättre, när man inte är beredd att förändra sig själv?? Jaaa, idag har jag i alla fall på allvar tagit tag i å se över min CV, man vet aldrig när den kan behövas! :) Å en sak är säker, under dom omständigheter som råder tänker jag inte jobba i all evighet! Blir det inte bättre å mer positiv stämning, då kommer jag inte å va kvar! Då får det va hur tråkigt som helst å sluta... Tyvärr...

Igår kände jag mig inte friskt heller, hade nog lite feber å det känns fortfarande i kroppen, inte vet jag vad det är, men skulle det vara nån slags svininfluensa, så borde man ju va däckad sen länge! Så det är väl nån himla förkylning igen... Det är ju många som "snorar" å är dåliga, så konstigt vore det väl inte... Fryser gör jag å har lite känningar i halsen... Nåja, det går väl till sig!! Hade ju sovmorgon idag, så då kände jag mig något mer utvilad på morgonen... Å eftersom man inte stannar hemma i onödan, så går man ju till arbetet å tänker att jag går väl hem om det blir värre... :)

Idag har jag ju haft "stängnings-skift" på jobbet å således börjat jobba 10:30... Känns ju lite märkligt att komma till arbetet till lunch, men så är det å jobba 75%... Jag har ingenting emot å ha stängnings-skift, kan rentav tycka det är rätt mysigt å va själv med ett fåtal barn kvar, men det är inte så praktiskt schema mässigt när dom som jobbar 75% ska stänga, men få somliga å fatta det!!! *suckar djupt* Jag har ju faktiskt varit lite kreativ på jobbet idag å ändrat texten till Imse Vimse Spindel, så den handlar om en vattendroppe istället... Vi jobbar ju med "Det livfulla vattnet" som tema... Och så går det oxå att knyta an till naturvetenskaps kursen jag går! Ibland kan jag!!! Man får väl lov att berömma sig själv emellanåt! :) Nåja, eftersom jag jobbat sent, så har jag inte kommit hem förrän efter 17:30 idag...

Imorgon, onsdag, ska jag träffa min "kontakt-tjej" å gå å fika med henne efter jobbet... Men jag kommer nog inte va hemma alltför sent i alla fall... :) Det är det jag har inplanerat... Å så är det ju vattengympa på torsdag, men det vete tusan om man kan träna i detta tillstånd, det återsår att se! Nu var ju dessutom L oxå dålig, så vi har väl samma lika symptom...

Nu kanske jag skulle fortsätta va kreativ, se Idol å brodera! :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0