Kärleken är blind!

Eller i alla fall närsynt, för det är väl så dom sjunger Gyllene Tider... Anledningen till denna djupa rubrik är att jag suttit å sett Brokeback mountain på tv... Å grinat såklart! Det känns som så orättvist när inte kärleken får vinna i filmer (eller i livet för den delen)... Å bara för att dom levde i "fel" tid så var inte deras kärlek "tillåten"... Å vem kan säga att någons kärlek är mer rätt än någon annans?? Sorgligt men sant... Så är det väl tyvärr fortfarande i världen... Men jag hoppas innerligt att trångsyntheten försvinner alltmer... För som sagt, vem kan säga vem någon annan ska älska och vem kan säga att det är fel att älska?? Nej, mer kärlek till folket! :)

Fredag idag å det är faktiskt bästa dagen på hela veckan! I alla fall när man arbetar mån-fre och vet att man får vara ledig heeeela helgen! :) Måste ju säga att denna vecka har varit rätt energikrävande, rent psykiskt alltså! Men nu ska vi väl ha ett schema som ska börja gälla på måndag å jag hoppas innerligt att det är färdig-diskuterat... För jag orkar inge mer!! Och jag undrar fortfarande hur man INTE kan förstå att den som arbetar 75% arbetar 2 timmar mindre per dag än den som arbetar 100%... Men det handlar nog mest om avundsjuka! Svårt fall - doktorn grät!!

Igår drog vattengympan igång och L hade minsann förberett med ett mastodont pass! Jag gillar ju såna! :) Som den självplågare jag kan vara... :) Det känns som kul om det är lite jobbigare än jag egentligen orkar, för då måste jag ju försöka orka ÄNNU mer! Det har känts i kroppen idag! Inte direkt träningsvärk, men man är som "tung" i musklerna...

Nu är det i alla fall helg å jag har den helt oplanerad! Som ett oskrivet blad! Men nog vet jag jag lyckas fylla den! Hade ju först tänkt åka till byn, men eftersom jag jobbade tills sista barnet gått hem, så blev det lite sent... Det får bli en annan helg...

Nu ska jag sova, så jag vaknar med ny energi imorgon!

Kram! :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Du får insupa positiv energi på fritiden så att du orkar med arbetet. Tycker faktiskt att ni bör säga denna dam på ett och annat så att hon fattar vad hon håller på med.



Tror kanske att jag ska försöka komma med på vattengympan när D kommit hem från jakten. Måste bara börja träna nu. Bort med de sista kilona och kanske få upp lite flås igen..

2009-09-05 @ 10:03:59
URL: http://lindseybloggar.blogg.se/
Postat av: Anci

Ja! vad kul om du oxå hänger med på vattengympan! :)



Och jag laddar verkligen med positiv energi från alla underbara barn å människor som finns i mitt liv! :) Det är ju tur ni alla finns!

2009-09-05 @ 11:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0