ursex

Det är ett nytt ord som jag har lärt mig idag! Jag har varit på universitetet å är i vanlig ordning efter en dag där rätt slut i skallen!! Det är himla mycket input på en å samma gång... Men nu verkar det ändå som om vissa av frågetecknen börjar räta ut sig! Men så trevligt!! :) Det nästan allra trevligaste med å vara på universitetet är att jag får träffa en massa underbara förskollärare som jobbar på andra förskolor än den jag jobbar på!! Det är så kul med alla dessa positiva personer som verkligen sprider en massa härlig energi i höstmörkret... (och det var en annan sak jag lärde mig... energi går inte att väga!) Se där alltid nåt nytt som fastnat där inne i hjärnan... Det har i alla fall varit en bra dag!

Skulle egentligen ikväll ha gått på bio med min kontakt-tjej, men hon hann inte med det, så vi skjuter upp det hela en vecka... Jag har lite svårt att byta dag när jag bokat en sak med henne, så då fick det bli på detta sätt... Bättre att det blir bra än att hon (eller jag för den delen) ska behöva stressa...

Imorgon är det tisdag å ett nytt försök med p-möte på arbetet... Jag jobbar ändå sent, så då behöver jag ej åka mellan! Skönt! Bara å komma ihåg matlådan denna gång... Annars blir jag så himla hungrig innan det mötet är över! Dessutom är det ju lika bra å ladda med mat så man orkar sitta där å lyssna.........

På torsdag ska jag ÄNTLIGEN klippa mig å färga håret! Jag lääääängtar massor till detta ögonblick! Nu känns det mest bara som om håret är långt å dessutom slitet i topparna.... Ska bli kul å se vad hon hittar på med mitt hår! :)

Var igår på vattengympa! Riktigt kul å träna i vatten, var rätt länge sen sist känns det som! Men jag har ju ett beymmer numera å det tror jag har å göra med mitt låga blodtryck och min låga puls... Vet inte om det är så, men funderar faktiskt på om jag ska försöka skynda på den där läkartiden... Bra mår jag ju inte av detta, det är ju så jag känner i alla fall. Det känns ju lite som om min kropp håller på att "somna in"... Som att jag inte riktigt orkar nåt å så har jag ju yrsel på det... Jag är ju sällan den som ids hetsa upp mig å tro att jag är döende, men nu är det flera personer som tycker jag ska kolla upp detta snabbare, så jag kanske ändå borde det??? Som sagt, jag tror ju inte att det är nåt allvarligt, men om det går att göra nåt åt det så är ju jag väldigt glad om det går fort! :) Vem har tid å vänta???

För att återgå till rubriken så betyder ursex det som "uppfanns" för många miljarder år sedan... Det var då en cell åt upp en annan cell för att sedan spricka å på det viset bli två... Det blev förökning alltså! :) Ja, där ser man vad man lär sig! :)

Nu ska jag kolla om det kan va nåt sevärt på tv denna afton... För nåt mer avancerat orkar jag ej med! :)

Kram! :)

Kommentarer
Postat av: Erika

Jaha, var det deeeeeeeeet rubriken syftade på! Jag blev ju så nyfiken... hihi =) Ha en braig dag!

2009-10-27 @ 08:59:05
Postat av: L

Men om den åt upp en och sedan blev två så är det ju lika många som från början..jag fattar ingenting! Men så är jag ingen naturvetare heller...jag brukar alltid utgå från känslan! Å jag tycker att cellen verkar ego och glupsk! ;)

Kram du finaste av fina!

2009-10-27 @ 22:54:55
URL: http://mammakraft.blogg.se/
Postat av: Anci

Jag är inte heller nån naturvetare, men man lär sig många spännande saker... :) Jag tror det fanns fler än en, nåja dom förökade sig i alla fall på detta "grymma" sätt... Och på nåt sätt blev dom ju fler... :)

2009-11-01 @ 10:44:19
URL: http://ancibloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0