Faktaruta saknas

Hade som varit enkelt om det fanns en faktaruta om vad som ska läras in till denna kurs som jag går! Ännu bättre om jag redan hade lärt mig det mesta! :) Det är himla kul å plugga, man lär sig en massa nytt, men det är oxå rätt svårt att ha disciplin när man läser på kvarts fart... Idag har jag haft en sån läsdag då jag ska plugga hemma (eller nån annanstans)... Kan ju inte påstå att jag gjort allt jag borde! Men jag har i alla fall sorterat alla dessa papper så nu har jag lite bättre koll på vad som ska läsas... Å så har jag nästan läst allt det som ska va inläst till måndag... Får väl läsa det sista under helgen. Det skulle va ännu roligare om man hade nån från sin egen arbetsplats som oxå läste, för det är ju alltid lättare att diskutera med andra än bara med sig själv! :) Och så ska ju barnen involveras i detta å då är det oxå lättare om man är två! Men det får ju lösa sig på bästa sätt ändå! :)

Idag fyller min ♥ Prinsessa ♥ 6 månader! Vi har haft lite "kalas" för henne! Hon var nog inte så medveten om det hela, men nöjd var hon i alla fall! Fast det är hon ju nästan alltid... Snacka om att tiden går fort! Det är ju på dom små liven man ser det å förstår att man själv oxå åldras... (även om man ju helst inte vill inse det utan fortfarande måste räkna ut hur gammal man är... Man kanske kan dra av sisådär 10 år eller nåt?!) Känns som om det var alldeles nyss som vi väntade, väntade å väntade på att vi skulle få veta vem som bodde där i magen å nu är hon 6 månader!! Å världens underbaraste bebis! :) (okej, jag kanske är aningens partisk, men ändå!)

Har alltså befunnit mig hos min bror hela kvällen, vi har fikat både smörgåstårta å tårta, sett Idol och snicksnackat... Även min lilla Lillebror anlände senare på aftonen... Dom hade ju Rock-tema i Idol ikväll å det har nu fått mig att söka upp en massa gamla "rock-låtar" på You Tube!! Vad sägs om denna?!
Sha-Boom R-O-C-K http://www.youtube.com/watch?v=fE8Sj3o9ZPE eller denna?!
Guns n´roses Don´t cry http://www.youtube.com/watch?v=RtoDox0kAFE&feature=fvst eller...
Metallica Nothing else mattershttp://www.youtube.com/watch?v=bAsA00-5KoI

Jaaaa, listan kan göras hur lång som helst! Jag var ju något av en "rock-tjej" i "min ungdom" men det kanske egentligen inte var så konstigt, för det fanns ju absolut inte lika mycket att välja på då som nu!! :) Nåja för mig är det ju lite av en nostalgi-tripp att lyssna på alla dessa "gamla godingar"!

På förmiddagen idag hade jag min bokade kiropraktor tid, en MYCKET efterlängtad sådan... (okej jag får ju skylla mig själv som inte går när jag börjar känna av att det är på väg åt skogen med mina kotor, utan väntar tills det är alldeles åt skogen...) Nåja det känns i alla fall som om jag kan andas nu, men jag har även nästan som "träningsvärk" i mina muskler... Kanske inte så konstigt om jag har gått med en del låsningar under ett längre tag å nu ska dom vänja sig vid att vara i ett annat läge... Hon som jag går till är verkligen en duktig kiropraktor, man känner att hon kan sin sak... Hon är dessutom en fantastisk människa som man blir glad av!

Igår var jag å kollade mitt blodtryck... Å det verkar mer som om min kropp håller på att "somna in"! Hade väldigt lågt blodtryck, och låg puls, så det kanske inte alls är konstigt att jag har yrsel å håller på att tippa omkull lite nu å då... Men det är ju ändå bättre med lågt tryck än att det ska vara för högt! Så man ska väl försöka se det från den ljusa sidan! :) Det finns ju inte mycket dom kan göra åt saken som jag förstått det, men sköterskan ville ändå att jag skulle träffa en läkare för provtagning å kanske lite tips på vad man kan göra för å underlätta detta...
När jag hade varit i den resan gick jag till "min familj" för att hämta hem min nyrenoverade cykel, som by the way har stått där rätt länge, när jag ändå var där gick jag å hämtade hem killarna från förskolan! Det är så himla kul å hämta hem dom, för dom blir alltid så glada när man kommer! :) Sen hade jag lyxen att bli bjuden på middag oxå...
Efter det var jag barnvakt till min Prinsessa när hennes mamma å pappa var på hockey. Hon är ju i en helt underbar ålder! (fast i min värld har ju alla åldrar sin tjusning, så egentligen är dom som alltid i en underbar ålder...) Så vi hade riktigt skoj! Busade å myste på! Hon har ju lärt sig sitta själv nu å så skrattar hon högt, så man vill ju bara höra hennes härliga skratt! Sen var hon aningens tjorvig med sin faster när hon skulle sova, men till slut somnade hon å hennes mamma upplyste mig om att hon sovit lääänge i morse, så jag sa att jag kanske har "magiska händer"... :) Nåja det var i alla fall mycket trevligt att få äran att vara med henne när hennes mamma å pappa hade "kvalitets-tid"... :)

I onsdags var vi på utflykt med barnen på jobbet å träffade Trollet i skogen! Dom tycker verkligen sånt där är spännande!! Så kul å se det där glittret i deras ögon! Det är som lite skräck-blandad förtjusning... :) På eftermiddagen hade vi Öppet Hus för barn å föräldrar (å övriga släktingar)... Det är kul för barnen att få bjuda in de vuxna i deras egen värld å få visa dom vad dom har gjort å vad vi sysslar med i verksamheten nu... Me like! På kvällen övervann jag tröttheten å latheten å tvingade iväg mig själv på Afro direkt efter jobbet! Det är så himla skoj när man är där, så det är ju bara vägen dit som är lång! :) Nu har jag vissa brydderier om var jag ska skaffa träningskort... Nåja bara å fortsätta fundera på det i alla fall en vecka till! :)

Vad resten av denna helg kan ha att erbjuda återstår att se!! :)

När jag börjar skriva på en blogg vid denna tidpunkt å egentligen borde ha gått å lagt mig sedan länge, då kan man ju lätt spåra ur en aning! :) Så det kanske är dags att säga Go natt?!

Kram! :)

PS, Tack L för att du lärde mig var man kan hitta ♥ symboler! :) Nu har jag även lyckats på FB, vet dock inte om det finns ett enklare sätt att infoga dom?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0