En lat bloggerska...

... det är vad jag har varit! Lat eller upptagen, välj själva! :)

Just nu befinner jag mig i Sundsvall hos lilla Lillebror! Har anlänt per buss i torsdags kväll, så vi har hunnit umgås ett tag nu... :) Nu ska jag försöka sammanfatta mitt liv sen typ en vecka tillbaka! (är det verkligen så länge sen?!) Kan vara bra minnesträning samtidigt som jag får lite ordning i min egen skalle...

Lördag: det vill säga den 10 oktober... Det var den dagen jag satt och pysslade ihop albumet till min älskade vän som är som en syster för mig... Att göra henne glad med detta album var värt precis varenda sekund av arbetet med det! :) När det var klart åkte jag, Cammo och Svägerskan med LL till 30-års partyt! Det var hur trevligt som helst att umgås med en massa vänner! I vanlig ordning gick kvällen himla fort! Och eftersom det är en bit att frakta sig fick man passa på att dela taxi när folk började röra på sig... Tack kära vän för en mycket trevlig fest med goda snittar och snacks!
Söndag: Säg vad jag gjorde av en hel söndag?! Minns faktiskt inte det... Joooo, jag sov rätt länge å sen såg jag nog en film... Helt enkelt en slöar dag!
Måndag: Det var den dagen jag återigen drabbades av min tidsoptimism... Å så var jag på förskoleråd på jobbet på kvällen... Var åter hemma vid 21-tiden... Så man kan nog säga att dagen var slut då!
Tisdag: Hade jag tack å lov sovmorgon... Men jag kan inte påstå att det märktes för jag var helt slut i alla fall! Jobbade till 17, så när man kommer hem efter en sån dag är man rätt slut... Jag tror minsann inte att jag gjorde annat än glodde på tv denna kväll...
Onsdag: Hade jag träff med min kontakt-tjej... Vi tog en promenad med en hund som hon var hundvakt åt... Sen var jag i stort sett hem å vände för sen plockade Cammo upp mig å vi åkte till Helex och gick på Afro. Vilken rolig träning!! Det var första gången jag provade på detta å jag kan säga att jag är såld... :) Det var riktigt skoj! Kul musik å roliga rörelser! Och genast tänkte jag att detta går ju å använda med barnen på jobbet! Ska försöka jaga reda på musik... Så om nån har förslag på nåt, hör gärna av er! Rörelserna kan man ju alltid "hitta på" bara man har musiken... :) Om nån undrar, så har jag fortfarande i skrivande stund träningsvärk!!! (det har dock lagt sig rätt mycket, men nog känns det i musklerna ännu...) När jag kom hem från detta var det bara å fixa middag å sen packa för min stundande Sundsvalls resa... Å så var ju favvo-serien på tv: Grey´s anatomy! :)
Torsdag: Direkt efter arbetet satte jag mig på bussen som tog mig till Sundsvall... Det är en åtta (!!) timmar lång resa med buss och när man funderar på hur långt man kommit om man åkt flyg, så blir man lätt deprimerad! :) Nåja allt går ju när man är inställd på det, och eftersom jag läste Camilla Läckbergs Fyrvaktaren, sov lite å halvsåg på filmerna de visade, så gick det ändå rätt fort... :) Lillebror mötte mig vid bussen å sen begav vi oss till hans lägenhet.
Fredag: Det var igår det... Jag tog mig en sovmorgon å eftersom det regnade rätt kraftigt utomhus kände jag ingen stress till nåt... Jag tog mig i alla fall till centrum å hittade rätt! Hallelujah med tanke på mitt lokalsinne! :) Gick å käkade lunch, vandrade runt lite å fikade... Sen kom Lillebror från arbetet å vi promenerade hemåt... På kvällen gick vi ut å åt en mycket god taco-buffé och sen såg vi Idol!
Lördag: Idag... Vi började dagen med att bestiga en slalombacke, Södra Berget i Sundsvall, och jag kan säga att utan den envisheten jag besitter vet e tusan om jag inte gett upp! Det var riktigt jobbigt ska jag erkänna! :) Hemma igen gjorde vi frukost å sen begav vi oss till Birsta och gick i affärer och fikade på IKEA... Ja, kan låta otroligt, men det enda som införskaffades på denna butik var två glasburkar och en handduk som jag "glömde" köpa när jag var där sist. Måste vara rekord i att handla lite på IKEA! :)

Sundsvall är en mycket trevlig stad med en massa mysiga fik och restauranger! Tanken har slagit mig att varför är det inte så hemma i L-å??? Har vi inte den kulturen, eller vad? Men nog kan man sakna det hemma i stan, utbudet av restauranger å fik... Kanske det vi ska göra?! Öppna ett Café! :)

Nu ska jag avsluta detta å ta tag i middagen! Inser ju att klockan är helt mycket nu!! :)

Ha en fortsatt trevlig helg, kära läsare!

Kram! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0