24 oktober...

... är det inte typ FN- dagen idag?? Var det inte denna dag som man i skolan fick tillverka fredsduvor å sånt?? Eller är jag nu alldeles ute å cyklar?! Känns inte som om man uppmärksammar denna dag nåt särskilt numera i vilket fall... Eller så är det bara jag som missar det...

Imorgon är det i alla fall sista söndagen i oktober å det betyder att vi ska flytta klockan en timme tillbaka! Jag har alltid haft så svårt å komma ihåg åt vilket håll man ska flytta klockan, men då fick jag höra ett bra sätt att minnas det, så nu gör jag det! På våren ställer man fram utemöblerna å på hösten ställer man tillbaka dom! För mig var det ett bra sätt att minnas! :)

Dagen idag har gått snabbt! Jag har varit på utflykt med Prinsessan hela dan.... Min bror ringde å frågade om hon fick vara med mig medan dom var på den stora Loppmarknaden, å jag hade inget särskilt inplanerat, så det gick ju bra! Promenerade in till stan med Mamma å sen skulle hon träffa sina arbetskompisar, så då promenerade vi tillbaka... Gick till "min familj" en snabb sväng å fick se både Darth Vader å Luke Skywalker!! Sedan hem med E som återigen somnade i vagnen... Sen har jag umgåtts med henne medan hennes Mamma fixade sig för middagen som hela familjen skulle på ikväll... Umgicks en stund med lilla Lillebror, som sedan somnade på soffan, så jag gick hem igen! :)

Å nu sitter jag här å känner mig svårt rastlös!!! Har egentligen lust å gå ut, för jag tror att det kan vara rätt mycket folk ute då de flesta som inte arbetar åt Kommun eller Landsting har fått lön... Men samtidigt känner jag mig lite lat å skulle kanske se en film istället... Vi får väl se var detta slutar...

Ska nu ta kontakt med Lillebror å se om han har nåt förslag... :)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0