Vaccinerad å frisk

Jaaa, då har jag varit modig å tagit den där "svinvaccin-sprutan"... Kan för mitt liv inte begripa varför jag är typ rädd för sprutor, men så är det i alla fall! Jag bestämde mig lita halvt om halvt i torsdags att jag skulle gå förbi å se hur kön såg ut efter jobbet på fredag så det var inget jag planerat desto längre... Slutade 16, så när jag kom till stan var det inte så många som stod i kö... För mig tog det ca 20 minuter från det att jag ställde mig i kön tills jag kom ut ur lokalen! Jag hade alltså tur för en gångs skull! Skrattade lite lätt åt det lustiga kö-systemet... Först fick man stå i kö tills det blev en ledig plats på stolsraden som de ställt ut... Sen fick man flytta framåt en stol i taget tills det blev ens egen tur... Vad hände med kö-lappar?? Nåja, detta fungerade ju oxå! Nu har jag i alla fall fått vaccinet å överlevt utan biverkningar... Har ont i armen, men inte alls så farligt som jag föreställt mig... Å idag har jag haft ont i skallen, om det beror på sprutan eller nåt annat är ju svårt att svara på...  :)

Lördag kväll... Å det har varit en lugn helg! Nu halv-glor jag på filmen på TV 4, har sett den för ett bra tag sedan, så jag orkar inte riktigt hänga med... Har i alla fall sett Robinson å måste säga att Paolo Roberto var en riktigt bra programledare. Missade förra avsnittet, så det var första avsnittet för mig. Har ätit naturgodis å broderat på Prinsessans tavla... Det är nu bara det "tråkiga" kvar, det vill säga efterstygnen... Men dom ska ju göras, så det är bara å sy... :) Samtidigt är det kul å se bilden bli färdig!

Idag tog jag fram lådan med julsaken å kände mig rent less på allt jag hade i den!! Så nu ska här inhandlas nytt... Om inte annat så får man väl göra det när dom börjar rea ut sakerna, så får man nya till nästa år... Nu får dom gamla duga tills vidare i alla fall... Har också hunnit med ett besök hos "min familj"! Alltid lika trevligt att komma dit! Nu är snart deras nya hall färdig å det blir mycket fint! Även bonusbarnen var där, så det var fullt hus å fullt ös... Men man kan bara konstatera att Bolibompa å lördags-godis får tyst på de flesta barn! ;)

Igår var jag även å lämnade blodprov på morgonen, så jag blev utsatt för två sprutor på samma dag!!! Å överlevde även det! :) Hoppas nu att dom där proverna är "normala" så jag slipper öka dosen på medicinen, för nu är ju mitt blodtryck hyfsat normalt igen... Jag känner mig ju fortfarande yr när jag reser mig å så, men inte alls som jag gjorde för några veckor sedan... Det är rätt  lustigt att lågt blodtryck anses vara helt ofarligt, å det är det säkert kroppsligt, men med risk för å svimma eller i alla fall ramla, så är det ju inte så ofarligt egentligen! :) Å med det jobb man har är det rätt många lägesförändringar på en dag...

I torsdags var jag på handledarträff... Vi har ju en tjej från gymnasiets lärlingsprogram hos oss å dom har lagt upp det så att handledarna får lite utbildning å chans att träffa andra handledare å även lärarna... Bra tanke måste jag säga! Nu var det en kvinna som var inbjuden att föreläsa om ungdomars identitet å om kommunikation... Mycket intressant!! Jag tycker ju det är spännande att lära mig nya saker om mig själv, ja nya saker över huvudtaget, så jag gillar ju sånt där... :) Vi fick bland annat göra kommunikationsövningar med varandra...

På torsdag var vi även på Julspel med jobbet som kyrkan anordnade. Det kändes stämningsfullt å man fick i alla fall lite mer julkänsla, trots det hemska väder vi har utomhus... Det handlade om Jesu födelse... Å så sjöng vi lite julsånger, trevligt minsann!

Jaaaa, om det inte snart kommer snö kommer vi väl alla få depressioner! Fy vad jag är less på detta eviga mörker! Nu är det i alla fall både fullmåne och minusgrader, så det är aningens ljusare... :) Nu är det bara å hoppas på att marken fryser å att snön sedan kommer för att stanna till våren! I fredags sjöng vi snö-sånger med barnen... Det var ju på skoj, men vi satt alla å hoppades att det skulle fungera...

Nu kanske man skulle gå å lägga sig tidigt ikväll?! Kan ju vara bra å sova lite extra när man kan... :)

"När det första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla människor glädjas
att fira få advent."

Ha nu en trevlig Första advent!

Kram! :)

Kommentarer
Postat av: milla

hade också huvudvärk och lite armvärk efter sprutan. Är också väldigt less på vårt julpynt (förutom stjärnorna i fönstret, som jag köpt själv), det mesta är från mamma faktiskt.... blir nog att fynda på rean ;)

2009-11-29 @ 20:27:41
URL: http://millasplejs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0