Tankar en torsdag

Barn är väl det mest fantastiska som finns?! Nu har jag ju inga biologiska barn, men har ju ändå en massa barn som är "mina"... Som alla har en alldeles speciell plats i mitt hjärta! Idag har jag haft äran att få hämta Guddottern på hennes förskola å så har vi åkt buss hem till mig å haft mys! Hon var nog lite fundersam när det var jag som hämtade henne, jag var ju liksom på "fel" ställe... :) Men hon följde gladerligen med i alla fall! Jag var ju ingen okänd person i hennes liv... När jag ändå hämtade henne passade jag på att gå över på andra avdelningen för att se hur E som gått på "min" förskola hade det... Hon blev överraskad å glad över att se mig! Hon var först lite blyg, men visade sen runt mig... Å så säger hon: "Jag vill komma hem till dig å så vill jag sova där!" Trots att det är flera månader sen hon sist träffat mig... Barn är visst ärliga oxå?! Å det dom säger är väl det dom menar... :) Jag å Guddottern hann med lite av varje under tiden tills hennes mamma å pappa kom, bland annat diskade hon! Om det är nån gång man ser "glitter" i ögonen på barn så är det väl när dom får leka med vatten?! :) Tyvärr hann jag inte samtala med Mamman denna gång heller... Jag vet inte när vi senast umgicks med varandra?! *saknar*

Jag har som försökt ta igen en massa förlorad tid med "mina" barn denna vecka... :) Idag var jag som sagt med Guddottern å igår var jag förbi hos "min familj" en sväng på aftonen... Det är länge sen jag varit där oxå, har ju varit sjuk å lite diverse.... (fortfarande är frågan om vart tiden tar vägen väldigt aktuell) Storkillen hade fått en miniskoter å den var han tvungen att visa mig, jag fick till å med erbjudandet om att få åka med, men för skoterns säkerhet var det nog klokast att tacka nej! :) Liten skoter - stor Moster, inte bra kombination!!! *skratt* Han körde runt på gården å var så stolt! Å stolt blir även jag!!! Mellankillen hade oxå saker att visa å Lillkillen hade ju fått en ny säng! Kanske man var lite saknad ändå?! :) Mamman hann jag med att samtala med lite, men vi babbalde desto mer i telefon innan! :) Så går det när man ses för sällan!

I tisdags var jag förbi hos min bror med familj! Prinsessan hon växer å växer å växer! Å lär sig nya saker hela tiden! Nu är det så himla kul å få henne att skratta högt! Å som det glada barn hon är, är det inte så svårt!! :) Jag har varit så jä-la trött hela veckan, så jag har varit tvungen att lämna huset för att inte somna på soffan å förstöra nattsömnen alldeles! Nåja, jag har ju fått umgås med trevliga människor å det gillar jag!

Igår hade jag bokat ett samtal med min Chef tillsammans med A-K... Å jag säger bara tack gode Gud för att han faktiskt förstår problemet å nu har lovat att ta tag i det!!! Ibland känns det som om man bara klagar hela tiden, men vad sjutton ska man göra när det inte fungerar?! Jag säger bara KÄRRINGAR!!! Om jag någonsinn kommer ens i närheten av att vara på det där viset, så lovar jag att jag ska byta jobb, eller gräva ner mig! Just nu känner jag mig som en av dom sämsta personerna som går i ett par skor! Ändå vet jag att jag är bra å att jag inte kan göra något åt problemet... Om det sitter hos en annan person tror jag inte det spelar nån roll om jag så slickar marken hon går på, jag är ändå inte nog bra! Å jag har ingen aning om vad det är jag ska göra för att förändra mig??? Sluta vara omtyckt å duktig, kanske? Nääääääääää, nu har jag fått skriva ner detta, så nu ska jag kasta bort det å imorgon ska jag le ännu bredare å vara ännu trevligare!!! För jag kan ju inte sluta vara jag! HAH!

Nu är det snart helg igen, så då ska jag planera in en massa trevligt umgänge, tror jag! Samtalade med Cammo endera dagen å jag tror bestämt vi pratade i nästan 2 timmar!! Då var det oxå länge sen vi både setts å samtalat med varandra!!! Jag sa till henne att det är bara å säga till om hon har lust å gå ut eller nåt, för det är då evigheter sen sist! Vi hade ju tänkt gå ut den där helgen när jag blev sjuk, men det gick ju inte alls bra!

Näää, nu ska jag nog slänga mig i soffan å glo tv, för snart är det dags å sova igen! Som sagt har jag varit sjukt trött hela veckan, så det enda jag längtar efter är att få sova! Hade ju tänkt gå på vattengympa ikväll, men eftersom jag hostat massor i natt å fortfarande känner av denna förkylning rätt mycket, tänkte jag att det är väl bäst å låta bli... tyvärr... Men jag vet ju att är huvet dumt får kroppen lida!

Om ni nu orkat läsa allt detta ända hit så har ni gjort det bra! :) Kändes i alla fall skönt å få skriva av sig!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0