Sjuk å eländig!

Ja, det är precis vad jag är! Så förvänta er inte ett alltför positivt inlägg... :) Jag har inte drabbats av (svin)influensan i alla fall om det nu är positivt? Men nåt elände är det! Kände mig lite små hängig hela fredan, men tänkte att det kunde bero på att jag fick "Regndropps-massage" det var nåt nytt å spännande som jag testade. Vi har en kvinna som brukar vikariera hos oss som är utbildad inom det området å hon kom å gjorde det på jobbet, mot betalning såklart! ;) Nåja, det var i alla fall en massa olika oljor som skulle bearbeta "det onda" i kroppen... Å alltså tänkte jag att det var just "det onda" som skulle ut! :)

På eftermiddagen hade jag så trevligt besök av min Kusin å Gudson å min Moster å hennes man å min Bror med familj! Vi käkade middag å fikade å umgicks... Kusinen var på väg tillbaka till Storstan å mellanlandade i L-å så jag oxå skulle hinna träffa Gudsonen... Det går ju som långt mellan gångerna, i alla fall om man är liten, men han är som tur är inte ett blygt barn, så det går fort å få kontakt med honom. Jag fick så fina blommor oxå som jag kan njuta av nu när jag tycker synd om mig själv! :)



Dom hade ett flyg å passa så dom avvek vid 18-tiden... Det var då jag insåg att det är nog nåt annat fel på mig... Kollade febern å hade typ 38,5... Jaha!!! Men som den optimist jag är ville jag ju inte tro att jag kunde vara sjuk! Nej, hoppades fortfarande att detta skulle gå över till på lördag... Vi hade ju planerat att gå ut på lördag! Men som ni då förstår av rubriken var inte detta alls övergående... Nej, jag har fortfarande feber å kommer väl bli hemma från arbetet imorgon... Dessutom har jag en jobbig hosta å så har jag blivit täppt i näsan! Bläääääääääää! Men det är bara å gilla läget å hoppas att jag INTE kan drabbas av den där influensan nu när jag redan är sjuk!

Men vad har jag egentligen gjort denna vecka?! Det mest revolutionerande som hänt i mitt liv denna vecka är väl att jag blivit mörkhårig! :) Det var så skönt att komma till frissan å jag ska ju gå till såna frisörer som säger jag tror detta skulle funka, för jag har ju liiiite svårt å bestämma mig! :) Nöjd är jag i alla fall! Har inte riktigt vant mig själv ännu, eftersom det var i torsdags detta skedde, så när jag tittar mig i spegeln är det som att jag blir lite förvånad över vem som tittar tillbaka! :)

Sen har jag nog mest arbetat... På tisdag hade vi p-möte så då kom jag hem sent! Och känner mig som vanligt inte mycket klokare... På onsdag arbetade jag kväll på Gruppbostaden här i närheten... Det är som kul å komma dit å träffa alla! Man känner sig i alla fall efterlängtad!!! :) Det är nåt särskilt med dessa människor som verkligen får en att le! Man kan ibland fundera på alla de olika "världsproblem", men när man sen kommer dit känns det rätt jordnära, för där handlar det ofta om mat och fika! :) Och tänk att just mat och fika kan göra en person så lycklig! Då behövs det inte så mycket för att skapa glädje... :)

När man är sjuk orkar man ju inte mycket annat än att vila! Och det är väl ungefär det jag sysslat med hela helgen. Jag har som sett några filmer nu... Tur jag hade några å se! Å dessutom hade min vän Cammo ett så himla bra tips på hur man kan se film via datorn... Nåja, då har jag ju nåt att göra i alla fall! För nåt mer ansträngande än så, det orkar jag inte med! Att ställa sig i duschen var ju som ett helt företag... Å nu har jag funderingar på om jag ska orka ta mig till Coop å inhandla nåt ätbart som oxå är drickbart, typ blåbärssoppa, för laga mat orkar jag ej! Får väl ha munskydd på mig så smittar jag ingen annan! :)

Insåg nu att det är november idag! Käraste nån vad det har gått fort!! Snart är det jul! Och ett nytt år i antågande... Ibland skulle jag önska att jag kunde bli barn igen, då när ett sommarlov varade i en evighet och dagen innan julafton kändes som den längsta dagen någonsinn! Men som vuxen får man väl försöka leva mer i nuet å njuta av alla sekuner, minuter, timmar, dagar... på ett bra sätt! Försöka se en mening i det som sker... Satt för en stund sen å funderad på varför jag ska vara sjuk nu?! Men det finns väl inget bra tillfälle att bli sjuk?! Så då tänkte jag att jag får väl vila då! Det gör jag ju sällan annars!! :) Alltid nåt positivt mitt i eländet........

Nu måste jag i alla fall gå å se om det finns nåt jag kan äta, för jag känner mig hungrig å det är väl ett bra tecken?! :)

Kram! :)

Kommentarer
Postat av: Therese

Krya på dig!!..kul med förändringar på hårfronten, tänk om jag skulle vara lika modig..=)

KRAM!!

2009-11-01 @ 11:45:48
Postat av: Sussi

Mäh! Inte kan du ju skriva att du gjort en sån förändring av håret utan att lägga in en bild! Så upp med bildbeviset nu.... :)Å krya på dig! Förhoppningsvis får du inte lika långdragen hosta som S i af!

2009-11-01 @ 11:48:45
URL: http://byabetraktelser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0