Förvirrande...

Jag tror att min "sömnbrist" håller på att spela min hjärna ett spratt! :) För många nätter med mindre sömn gör ju att jag blir lite snurrig, kan man säga! Idag kallade jag en av mina arbetskollegor för HILDEGAARD!! Hon heter absolut inte det! Det är som om jag tänker en sak å så kommer nåt helt annat ut ur munnen på mig! Nåja vi fick ju skratta gott i alla fall!

Hela den här veckan har som varit snurrig! Man har gått från hopp till förtvivlan till...... Å så har jag skrattat MASSOR! Det är ju för väl att man kan skratta mitt i eländet, annars skulle man ju inte orka med allt! Stämningen på jobbet har väl varit något bättre igår å idag, men jag har bestämt mig för att det där minsann inte ska få ta min energi! ALDRIG! Jag har viktigare saker att ge energin till... Något har jag i alla fall lärt mig! Inte illa alls! Kan säga att handledningen jag fick på Kommunhälsan faktiskt gett mig en hel del... Tackar för att jag fick den möjligheten! (eller tog den?!) På måndag ska vi ha halv planeringsdag, så vi får väl se om chefen vet nåt mer om framtiden då...? Om det nu är så att jag ska flytta till en annan arbetsplats, så är det så... Det kommer kännas jobbigt å tråkigt att skiljas från alla, men det kanske oxå är ett sätt att få gå vidare...Inte mycket jag kan göra åt det just nu i vilket fall... Å det kommer säkerligen lösa sig! Orkar som inte gråta över det heller... Som sagt, det löser sig! Jag har ju i alla fall ett arbete att gå till! Det är det inte alla som har...

Igår var jag barnvakt åt K & E... Å även om deras energi-nivå var på rött, så där som batteriet i telefonen när det håller på att ta slut, så är det helt fantastiskt att få va med dom! Visst är det så ibland när man umgåtts med barn hela dan att det är skönt å åka hem till tystnaden, men jag skulle bli GALEN om jag inte hade alla dessa barn i mitt liv! Alla mina "privata barn" som ger mig så fantastiskt mycket å som jag älskar massor! Å så barnen på jobbet, det kanske inte är så konstigt att jag oftast har mycket energi, så där så det räcker till andra oxå... För även om jag ger mycket, så får jag oxå mycket tillbaka! :)

Ikväll blir det party! Å vi ska väl styra kosan mot Båten som faktiskt har öppnat i veckan! Det är som alltid lite extra kul å gå ut där första gången när dom öppnar för sommaren... För då är det som att man kan säga att sommaren är här! :) Jag har fixat "Dagobert-sallad" till mig å Cammo till middag innan vi ska vidare till en fest...

Ibland undrar jag om det är så att ödet sammanför människor för att dom faktiskt behöver varandra... Att i just det här ögonblicket i mitt liv träffar jag den här personen för att jag ska hjälpa henne vidare (eller dom hjälpa mig...). Ibland kanske det blir "livslångt", ibland passerar vi bara varandra för ett kort ögonblick, ibland lite längre stunder, men jag tror defenitivt att allt det vi får med oss i våran ryggsäck efter alla dessa möten är det meningen att vi ska kunna använda som erfarenhet senare i livet... Jag tror oxå att allt vi stöter på både svårigheter å det som är enkelt måste bearbetas innan vi sätter erfarenheten i ryggsäcken, för annars kommer det bli väldigt tungt att bära å till slut måste vi kasta ut nåt å då är det tyvärr inte alltid det blir trevligt, vare sig för en själv eller omgivningen... Jaja, jag hoppas i alla fall att jag innan jag levt färdigt ska känna mig (nästan) full av erfarenheter som jag kan dela med mig av till andra! :) För som tur är lär vi oss nåt så länge vi lever!
Jag har ju oxå på senare tid funderat en hel del på vad en av mina vänner sa till mig för många år sen; att jag är "sänd till världen för att hjälpa människor"... Kanske är det så...? Kanske inte...? Men det är i alla fall så att många människor har väldigt lätt för att berätta saker för mig! Både det som ger glädje å sorg! Det kanske är så att jag utstrålar att man kan prata med mig...? Å att jag faktiskt lyssnar! Men jag har lovat mig själv att jag inte ska bära andras problem... Jag kan gärna hjälpa dom att få svar, och ställa frågorna, men jag kan inte lösa problemen åt dem... Det måste alla göra själva, å svaren finns ju inne i varje person! :) Kanske har hon rätt, S, när hon sa så där till mig då för alla dessa år sen, för dessutom är det ju så att jag känner mig lycklig när jag kan hjälpa andra! :) Så även om det många gånger är tufft att se människor må dåligt, både dom jag känner väl å dom jag känner mindre bra, så känns det himla bra att se dom må bättre igen! :) Å för att återigen citera en vän till mig, så löser det ju sig! Även om det känns hopplöst just nu, så kommer det å bli bra! Å vi samlar erfarenheter! :) Man kan inte gräma sig över hur det kunde ha blivit, utan man måste se framåt å utgå från det man har... :)

Jag tror att den här veckan sannerligen har fått en att tänka, så djupt som det blev på slutet... *ler*

Hoppas alla får en riktigt trevlig pingst-helg!

Kram! :)

Kommentarer
Postat av: TR

Trevlig helg på dig me, kul med party! Jag vill oxå..!!!

2009-05-29 @ 15:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0