Livskriser??

Hur uppkommer dom å vad vill dom med oss?? Livskriserna... Handlar det om att vi blir äldre, att vi är stressade över att livet är för kort för att slösas bort på saker som inte är "det bästa"? Den som har svaret, kanske också har lösningen på gåtan... Jag tror vi alla går igenom ett gäng kriser i livet, en del större en del mindre... Och oxå olika jobbiga... Men krisar det gör vi nog lite nu å då... Oftast kommer det något bra ur en kris... Man går starkare ur den och man har lärt sig något... Det är i alla fall så jag vill se på saken! :) Erkänner man för sig själv att saker är jobbiga, så kan man också jobba med dom... Det är först när vi blir medvetna som vi kan förändra! Innan dess är det näst intill omöjligt... Och medveten blir man inte på riktigt förrän man erkänner för sig själv... Djupt... :) Just nu känner jag mig rätt nöjd med livet... Känner väl lite att jag är på väg vad gäller jobbet, men jag vet ju inte till vad... Å dessutom känns det rätt skönt att veta vart man ska när man kommer tillbaka efter semestern... Så jag tror jag ska sluta fundera på det där för närvarande! Dessutom ska det ju finnas något att gå till oxå... :)

Våren är i alla fall här! Och det märks på många olika sätt... Dels på att många bestämt sig för att det är nog varmt för att klä sig i shorts å linne (medan andra har på sig typ dunjacka)... Å varm har det varit i helgen, både dag å natt... Slängde just en blick på termometern som visade på 9 plusgrader fortfarande... Det har blivit grönt på gräsmattorna där solen värmt som bäst, fåglarna sjunger och isarna smälter... Folk verkar gladare å lättare till sinnet... Vi har kunnat ta av barnen på jobbet galonbyxorna för ett tag (i alla fall tills det regnar nästa gång)!! Personer förändrar sina liv, en del separerar, andra träffar nya kärlekar, en del byter hem, andra renoverar... Jag tillhör nog för närvarande den skaran som har för avsikt att "vårstäda", å är jag på rätt humör (i alla fall i min goda vän L tycke ;) ), så har jag dessutom för avsikt att KASTA bort en massa! Jaja, det blir nog bra det där! :)

Nu är klockan som vanligt "hundra" och jag har inte kommit i säng... Det är ett annat vårtecken, LJUSET! När det är ljust ute behöver jag inte (eller jag tror mig inte behöva) lika mycket sömn... Och när det är ljust ute så ugglar jag betydligt längre på kvällarna! Dock är det inte lika kul när klockan ringer före 6 på morgonen! (i alla fall imorgon på morgonen...)

Kram på er alla! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0