I´m in BYN!

Är nyss hemkommen från en fotbollsmatch i Aapua där det regnade mest hela tiden... Vi såg större delen av matchen inifrån, vilket resulterade i att man såg i stort sett bara halva plan... Nåja, det gick det me! Syskonbarnet var med å såg sin pappa spela på hemmaplan för första gången... Så hon tog väl en del av intresset från matchen kan man nog säga... :) Dessutom förlorade dom, så det var ytterst irriterande!


Kom hit till byn igår vid 19.30-tiden, efter att ha hunnit me å äta på MAX å ett besök i Rutvik på handelsträdgården. Det som även var kul var att vi plockade upp C på busshållplatsen å hon åkte med! Har inte träffat henne på evigheter, så det var riktigt skoj å ses! När jag kom hem till byn var jag å mamma på en prommis me Nalle å kollade hur långt pappa hunnit me veden... Jag har då oxå stött på årets första myggor, stora å äckliga var dom! Å såg rätt förvirrade ut... Sen badade vi bastu å vid 23-tiden dök mina bröder upp! Sen var det väl inte mycke mer än att gulla me Prinsessan innan jag faktiskt var så trött så jag nog hade kunnat somna stående... Å då var ju iofs klockan 01:00, så det var väl dags å sova kanske?! :) ( i alla fall tyckte vi vuxna det, Prinsessan var nog av en annan åsikt...) Vid 9-tiden i morse hämtade jag Prinsessan å gick ner me henne... Sen har vi varit ute å "vagnat" lite... Och innan fotbollsmatchen hann jag med en snabbvisit till min barndomskompis å granne här i byn som fyller år idag... Jag hann ju i alla fall med tårta å kaffe, och surra lite me dom, innan det var dags å bege sig... Kanske vi hinner ses en gång till innan jag återvänder till stan... Men snart är det ju sommar å semester å då är jag ju i byn mer, så då får man passa på att träffa alla oxå! :)


Nu är middagen klar, så jag ska gå å umgås med familjen lite... Återkommer säkert senare med fler rapporter från byn... :)


Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0