Barn är livet?!

Det är ungefär vad min helg har gått ut på, umgås med barn! :) Okej då, jag var väl någorlunda "vuxen" i fredags när vi var på party, men sen har helgen gått i barnens tecken... :)

På fredag cyklade jag å Cammo till Lerbäcken på party... Där blev det pokerspelande å allmänt surrande... Riktigt trevligt! Å nu har jag fått en ny erfarenhet igen! Jag har fått lära mig spela poker, (å det hette ju nåt särskilt oxå, men jag minns inte vad det var...), det som man har två kort i handen å ska satsa pengar utifrån det... Det var faktiskt riktigt kul! Efter att jag själv åkt ut satt jag å "spelade" me en av killarna för å försöka få ett hum om hur man kan tänka... När alla spelat klart å vinet var slut, typ, cyklade vi in till stan å gick på Båten. Vi var inte där så särskilt länge, men vi hann med å träffa en del "kändisar" i alla fall... Så nu har vi invigt sommaren! :) Och inte bara genom att besöka Båten, det har ju varit kanon-väder oxå! 

Igår, lördag, promenerade jag till "min familj" för att sedan åka med L till hennes arbete... Där blev jag upplockad av E å for hem till dem... Sen skjutsade jag Mor å Far i familjen på bröllop å tog med mig ett av barnen hem till mig... Jag har alltså varit barnvakt! :) Å gissa om vi har haft det mysigt?! Igår har vi hunnit me å cykla, besöka "min familj", å mysa framför TV:n me popcorn å sånt... Sen somande hon som ett ljus å jag såg Robinson finalen... Å där kan man ju fundera på hur hon lyckades vinna?! Men så är det väl... Den man minst anar tar hem alltihop...

Idag har vi vaknat 6:50 ca, käkat frukost å redan vid 9-tiden har vi varit på utflykt med Guddottern å hennes mamma! Hur mysigt som helst! Å min lilla älskade unge hade börjat gå! Vad kul det var å se henne gå själv några steg! :) Det är väl en av "milstolparna" i livet... :) Sen var det lunch på Lövskatan å efter det cyklade vi till "min familj" å där var det fullt ös med barnen! Vattenspridare (som ser ut som en krokodil) och studsmatta... Kan det bli bättre?! Jikes vad kul dom har haft!! Behöver jag säga att det var lite svårt att övertala henne att hon skulle åka hem??? Men jag kan sova hos dig igen å igen å igen å igen... sa hon bara... :) Å det kommer hon alldeles säkert å få göra! Vi kanske behöver få umgås med varandra för bådas skull! *skratt*

Ikväll har jag besökt ett ställe som nog är bra för själen... Det låg oerhört vacker till nära älven å jag riktigt kände att det gav ro i själen att bara vara där... Det kanske är därför som så många gärna vill bo nära vatten?? Jag har i alla fall blivit bjuden på middag å senare på kvällen fick jag skjuts hem med min kära vän L som slutade sitt arbete... (Man hade ju kunnat tro att hon arbetat sen igår när jag åkte dit med henne, å det är ju nästan så oxå...) Jag sa just att jag sannerligen saknat henne! Det känns som om det är jätte-längesen jag umgåtts med henne! Nu hann vi ju i alla fall surra ett tag! :) Nåja det kanske blir bot å bättring på allt umgänge när man får vara lite ledig! :) Det ser jag fram emot!!

Imorgon är det dags för den halva planeringsdagen på arbetet... Jag känner mig inte nå särskilt motiverad just nu... Om jag ändå inte kommer va kvar, så känns det lite trist å va me å planera saker som jag ändå inte ska va me på sen... Nåja, vi ska ju oxå summera året som gått, så nåt kanske jag kan bidra med... :) Kanske det även är så att jag borde ta med mig en "sittring" ifall vissa delar av kroppen inte klarar mer! *ler* Skämt å sido...

Jag har haft en riktigt bra helg på alla sätt å vis! :) Så jag tackar alla för det! ;) Nu ska jag i alla fall sova! Å kanske drömma om framtiden, vem vet?! ;)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0