Använd solskydd!

Jaaa, det var väl ett av råden som Gert Fylking hade i sin sång till studenterna... Den som dom brukar spela på RIX FM i samband me skolavslutningen varje år... typ... Jag är en av dom som sannerligen borde följa det rådet! :) Speciellt eftersom jag idag varit ute i sisådär 5-6 timmar... UTAN solskydd... JAAAA, jag har fått färg, som ännu är rätt röd, men det går väl till sig så småningom... :) Det är visst nu som solen är nästan som starkast, å jag hade inget solskydd... Men imorgon kan jag ha det, för nu är det fixat! Tack för hjälpen, E!

Som sagt, så har denna dag gått åt till att vistas utomhus... Hur skönt som helst! Man förenar sannerligen nytta me nöje när man på arbetstid får vistas utomhus... :) Inte illa! Alla är dessutom glada... Vi har glada barn å personalen är glad! Sen är väl frågan vad som leder till vad...? Nåja, det är ju mindre viktigt, så länge alla är nöjda, så är det ju bra! *ler*

Kvällen har jag vistats hos familjen i Sunderbyn... Kan ju säga att glassbilen inte bara "lurar små barn", utan oxå deras barnvakter! :) Men tutti frutti glass är gott! Så det så! :) Har ju oxå varit sekreterare eller assistent eller vad det då kan kallas till Mamman i familjen... A-kassan är ju som bekant INTE lätt å ha å göra med!!!  Sen är hon i rensartagen, så jag åkte hem med en massa kläder å skor till Guddottern... Hon blir alldeles säkert glad, om inte annat så blir hennes mamma det! :) Samtalde me henne på bussresan hem, så jag hade minsann sällskap hela vägen! Insåg att vi inte setts på en vecka å knappt pratat me varandra, då är längtan stor! Har man umgåtts och delat stora delar av livets händelser sen man var så liten så man knappt minns nåt annat, så saknar man varandra när det går för länge mellan gångerna man ses... :) Särskilt eftersom L är en av dom viktigaste människorna i mitt liv! Fast det är ju oxå dom människorna som alltid finns där trots att det ibland går för länge mellan gångerna man ses... :)

Nu är klockan som vanligt alldeles för mycket för att jag ska sitta uppe framför datorn... Börjar ju tidigt imorgon å det innebär ju naturligtvis oxå att jag ska stiga upp tidigt... *suck* Men jag lever på att det endast är två arbetsdagar kvar för min del å att jag därmed får sovmorgon flera dagar! Å som jag sagt tidigare, ljuset gör mig defenitivt piggare å mer full av energi! Jag delar frikostigt me mig av min positiva energi just nu! Det är väl därför jag orkar vara så himla social! :) Vassego alla behövande! Ni vet vem ni ska kontakta... *skratt*

Till helgen blir det byn! Såvida inget oförutsett inträffar... Tanken är att jag ska bege mig redan på onsdag eftermiddag... Så promenadsugna by-bor kan ju höra av sig! ;) Det var nog mest riktat till T! *ler* Sen kommer hela familjen "Stora lillebror", och dom har även med sig lilla lillebror, på torsdag! Så nu ska vi passa på å umgås!! Det ska bli trevligt såklart!

Kan ju bara tillägga att detta inlägg höll på att försvinna eftersom min (jä-la) dator lever ett eget liv å stänger av sig när den anser att det är nödvändigt! Å då är det sällan nödvändigt för användaren, det vill säga mig! Det hände alltså även nu, men som tur är har den här blogg-sidan en "spara-funktion", så det mesta var kvar när jag startade om datorn... TUR DET! Å så är det väl tur att jag är positivt inställd oxå! ;)

God natt å sov gott! Det ska jag göra...

Kram! :)

Kommentarer
Postat av: T

Hej!

Jepp är alltid på g för en promenad, hoppas det blir lika bara väder som förra helgen!! Hör av dig..Kram!

2009-05-19 @ 08:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0