Tid - en relativ upplevelse

LÖRdag... Som snart är till ända... Jag har umgåtts med familjen på Lövskatan typ hela dagen idag! Det började med att jag halkade in som på ett bananskal på en resa till stan för att äta hotellfrukost... MYCKET trevligt! För det första fick man en bra start på dagen med trevliga människor (vi var som rätt många där... :) ) och så är det ju GOTT med hotellfrukost! Efter intaget av den viktigaste måltiden på dagen tog vi oss en promenad i solskenet, jag, guddottern å hennes mamma... Vi hamnade hos "min familj" och satt ute där ett tag... Sen gick vi till Lövskatan för att fika lite, på vägen plockade vi upp min svägerska! Vi drack kaffe å åt god äppelpaj och satt å babblade! Kändes som om det var evigheter sen jag träffat dessa människor... Och det var det säkert oxå, för tiden bara rusar iväg... Men SNART mycket SNART ska jag verkligen få bli faster!!! Jag längtar massor efter bebben i magen! Och om det nu är så att den bestämmer sig för å komma när den är beräknad, så är det ju typ två veckor kvar!!! Oj så spännande! Och om det är spännande för mig, hur ska det då inte vara för de blivande föräldrarna?! Efterlängtad är bebben i vilket fall som helst! :)

Efter detta mellanmåls fika, gick jag hem en sväng för att sedan återvända och göra tacos. Ja, äta det oxå såklart! Efter den måltiden konstaterade vi att denna dag hade vi verkligen INTE ätit enligt konstens alla regler... :) Så blir det ibland... Sen var det Robinson å så råkade det ju finnas godis... OJDÅ! Vilken tur att det inte är lördag varje dag! :) Jag å L började prata om det här med tid... Att man verkligen borde leva mer i nuet... Ibland kan jag nästan känna panik över att inte hinna med allt jag vill innan jag typ dör... Nu är det väl så att man i alla fall i tanken har tänkt leva tills man blir gammal, men om tiden bara ska gå allt fortare, så måste man ju faktiskt ta till vara på den! Imorgon ska guddottern ha sitt ett-års kalas... Och det är ju på barnen man ser att man åldras... Ett år går verkligen fort! Så nu är det bara å lova sig själv att leva mer i nuet och vara tacksam å glad för det man har i sitt liv! Jag kan faktiskt ibland bli så rörd över hur bra jag egentligen har det så jag nästan får tårar i ögonen! Det är inte alla som har sån tur så de har familj och vänner som finns för en och älskar en, ett jobb att gå till, som man dessutom gillar, tak över huvudet å mat i kylen... Sen kan man ju klaga över att man inte kom iväg till Thailand... :) Men i det stora hela är jag verkligen lycklig! Bara å försöka leva på den känslan även dom dagarna när det känns som om livet går i uppförsbacke... :)

Igår, fredag, hämtade jag alla tre gossarna tillhörande "min familj" på förskolan! Vi gick hem å hade "picknick" på altanen... Sen bar det iväg till badhuset med äldste sonen... Han var mycket nöjd över att få massor med egen tid med moster Icka, bada å fika chokladboll, bara det! :) Blev kvar där över Let´s dance, men var väldans trött å trodde ett tag att jag skulle somna i soffan... Det var i alla fall två värdiga personer i finalen... Och egentligen spelade det inte så stor roll vem som vann, men Magnus å Annika fick min röst! :)

Helgen ska som sagt avslutas med 1-års kalas och sen blir det å besöka familjen i Sunderbyn... :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0