Underbart!

Insåg nu att jag måste ha haft en av dom där veckorna när det händer mycket eftersom jag inte uppdaterat bloggen på hela veckan! :O Lite chockerande ändå!

Nåväl så här har visst veckan sett ut i korthet...

Måndag hade vi "målar-kväll" på jobbet där de föräldrar som kunde ställa upp var å hjälpte oss att måla väggarna vita, så nu är alla väggar på våran avdelning vita i alla fall! Vad gör man inte för å få bort tapeterna? "Någon" har visst lovat renovering sen det ny-öppnades för x-antal år sedan å än har inget hänt! Då får man ju ta saken i egna händer... :)

Tisdag var jag å hälsade på familjen i Sunderbyn å sen hade jag "nattjour" på Sommarstigen... :)

Onsdag fick jag välbehövlig massage efter jobbet! (som det känns nu så skulle jag behöva massage varje dag för å få bort det onda...) Sen var jag å Cammo på bio å såg "män som hatar kvinnor"... En fantastiskt bra film!!! Den rekommenderar jag! Det brukar ju ofta vara så att när man läst en bok å sen ser filmen så känns filmen aningens "platt", men i det här fallet hade dom lyckats riktigt bra! Bra skådespelare som passade för rollerna... En riktigt bra film med andra ord! Efter bion hade jag "nattjour" igen... :)

Torsdag var det vattengympa! Mycket trevligt då det var två veckor sen sist...

Fredag var jag å "30-åringen" å handlade grejer till festen som var igår...

Å då kommer jag till det som gör att rubriken fick heta Underbart!... Jag var på 30-års fest igår, lördag... Jag kan bara säga att dagen började redan tidigt i skrattandets tecken å fortsatte så i stort sett tills jag gick å la mig! Det är ju bara för att jag omger mig med människor som får mig att skratta å må bra!! Det började med ett telefonsamtal från L, å sen fortsatte det som sagt bara... Min goda vän Cammo var förbi å fick kaffe UTAN mjölk, men med glass (som inte var gjord på havre...)! Det var ju tur jag hade glassen att tillgå eftersom det i stort sett aldrig finns vanlig mjölk i mitt hus... Vilket vissa av min vänner beklagar sig över... :) Eftersom det då är rätt allmän känt att jag inte är så lång, så fick C även hjälpa mig å byta en glödlampa i hallen! Inte mitt fel att taket sitter högt upp juh! Å det är ju tur man har långa vänner som är bra på lite ett å annat! :) Eller hur?! Efter att vi druckit kaffe å surrat lite, skjutsade hon mig till Sommarstigen så jag kunde hjälpa till med förberedelserna inför middagen med Thai-mat... Vid 15-tiden droppade alla tjejer som skulle bada bastu in å vid 17-tiden satte vi oss till bords... Maten var riktigt god! Vi skålade bland annat för alla naturliga...... Och jag kan säga att vi har skrattat!!! Jag har tränat magmusklerna ORDENTLIGT! Och är det så att ett gott skratt förlänger livet, så kommer vi nog alla att leva några år extra!!! :D Vid 19-20 nån gång hade nog alla gästerna anlänt och vi var ett glatt sällskap som firade 30-åringen! Kul å träffa människor man inte sett på evigheter å surra med dom! Lika väl som det är underbart å ha trevligt med sina närmaste vänner som man träffar oftare! Det är ju såna här underbara tillfällen som gör det så fantastiskt roligt å leva! :D Nu har vi fått en massa positiv energi att leva på ett tag igen! Bara tanken på detta kommer nog få oss att le ett bra tag framöver... Tack L för en underbar fest och för att du finns!!! Och ni andra tack för att ni finns å förgyller mitt liv! Ingen nämnd, ingen glömd... :)

Kram! :)


Kommentarer
Postat av: L

Ja herregud! Nog var det trevligt och nog har vi tränat magmusklerna så att corepasset är nästan onödigt på onsdag!

Skönt att ungarna är hemma igen. Mysigt..fy vad tomt huset är utan dem.

2009-03-15 @ 20:37:57
URL: http://mammakraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0