Goda vänners sällskap är det bästa!

Nu var det söndag igen och den första av mina tre roliga tillställningar är till ända... :) Vi hade super trevligt igår! Vi började med att samlas hos MV och fixade varm choklad och mackor, sen åkte vi ner till Södra hamn där vi smyckade ut ett vindskydd och satt sen å inväntade jubilaren... När hon anlände var det dags att prova på konst-stycket att åka långfärdsskridskor! Är faktiskt riktigt imponerad över att det gick så bra som det gjorde... Ingen slog ihjäl sig å ingen ambulans behövde tillkallas... :) Höll oss riktigt bra på benen... Även om det är ca 15 år sen jag stått på skridskor så lyckades man ju ta sig framåt! Inte illa! Efter åkningen var det korvgrillning å mera varm choklad! Sen var det rätt kyligt, å vi som kom till isen först hade då varit ute i ca 3,5 timmar, så vi begav oss tillbaka till MV... Där spelade vi lite TP medan vi inväntade massösen som skulle ge jubilaren en härlig massage! Under tiden hon fick massage lagades det mat och så underhöll vi barnen... Sen var det dags för bastu! Och sen avnjöt vi den fantastiskt goda middagen å efterrätt!! Vi hade fantastiskt trevligt, men efter den dagen var alla rätt trötta... Så även om vi intog en del vin, så var det ingen som orkade sig iväg på krogen utan vi avslutade kvällen vid 1-tiden när det var svårt att låta bli å gäspa mellan meningarna... :) TACK alla vänner för en trevlig dag å kväll!

Idag har jag varit hos "min familj" större delen av dagen... Myst på me killarna å ätit middag... Jag har varit en riktig "trollkvinna" som med hjälp av en hokus pokus ramsa kunde laga det mesta! :) Med tron kommer man långt! Och Moster Icka kan ju trolla! :) Kvällen avslutades med en trevlig kvällsprommis med mamman!

Fredagen gick åt till att förgäves leta en "överdel" till bröllopet på stan å sedan inhandla lite mat... Å avnjuta lite MAX-mat på Genvägen! Jag kan säga att om ett gott skratt förlänger livet, så blev mitt liv lite extra långt efter fredagen! Jikes vad jag skrattade! Det är dock inte lika kul när man återberättar nåt, så jag låter bli...  Och så säger jag bara att nu pratar vi inte mer om den saken! :D

Nu är det dags för sängen! Måndag igen imorgon å sportlovs vecka för skolbarnen! Vi får väl se om det påverkar barnantalet hos oss...

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0