"Mitt sommarlov...

... vad jätte-skönt mitt sommarlov ska bli!" Måste ju säga att mitt "sommarlov" har börjat alldeles förträffligt! Om vi nu bortser från att det var kallt som tusan under midsommarhelgen, så har ju semestern hittills verkligen erbjudit värme å sol! Jag njuter av varenda minut jag är ledig! Å jag har oxå bestämt mig för å njuta även om det regnar! Då får jag väl göra lite "inne-saker" istället, finns gott om det oxå!! :)

Igår var det visst onsdag... Jag är av förklarliga skäl rätt snurrig vad gäller dagarna... Har redan hamnat i smesterlunken, där dagarna inte spelar någon roll! :) Var i alla fall in till stan igår för att besöka läkaren som jag missade tiden hos för nån vecka sedan... Besöket gick bra å jag fick recept på medicin som ska intagas under en period... Kollade oxå blodtrycket när jag ändå var där, å nu vet jag varför världen allt som oftast snurrar för mig när jag reser mig... Blodtrycket är lågt! Känns i alla fall bra å veta varför det är som det är, sen om man nu kan göra nåt åt det är en annan sak... :) Efter det besöket hade jag bokat lunch-date med min forna arbetskamrat som numera är en vän, vi gick på Roya å där hade dom salladsbuffé till lunch... Kan rekommenderas! Sen hoppade jag på cykeln å brassade hem! Eftersom jag har "söndrat" min ballkong kan man numera klättra ner för att hamna på gräsmattan... Jag har dock inte riktigt löst problemet med en trappa, men jag tror jag har en idé som kan fungera! :) Så jag tog min "braiga" ikea-pall, (som somliga bett mig införskaffa för att jag inte är så lång :) Å jaaaa, jag vet att jag behöver den!) å använde den som trappa, blev ju något högt att klättra, men eftersom man är så "vigulant" gick det bra ändå! *asg* På kvällen hade några från jobbet stämt träff för middag, så vi åt middag på Waldorf å sen begav vi oss till Båten för mer umgänge... En riktigt trevlig onsdag med andra ord!

Det är ju lite "farligt" med semester, för då har man tid å gå ut å äta! Men eftersom det bara är sommartid man njuter av livet på detta sätt, så kan man gott unna sig det! Jag har redan denna vecka hunnit med å äta ute fler gånger än jag gjort på flera månader, tror jag! :) Så kan det gå! Idag har jag i alla fall hållt mig till menyn som finns i mitt hem, så det har väl jämnat ut sig lite i alla fall... *ler* Har idag cyklat in till stan för å hämta medicinerna, å sen har jag befunnit mig i källaren för å plocka ihop sakerna till den stundande loppmarkanden på lördag.... Vid 13:30 ansåg jag att jag gjort nog för ett tag å då packade jag en väska å begav mig till aronsbadet... Råkade som av en händelse springa på min vän C, så vi hade sällskap av varandra! TREVLIGT! Vi beslutade oss även för å ha en date imorgon på samma ställe! :) Killarna från "Min familj" å deras Pappa kom oxå å badade med oss ett tag... Då får man sannerligen bada om man bara vill! :) Kanske att dom ansluter även imorgon... :)

Nu ska jag krypa ner i min renbäddade säng... Ny dag - nya möjligheter imorgon!!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0