Long time - no updates...

Ja jikes vad den här veckan försvann fort! Jag har knappt ens suttit vid datorn alls, än mindre hunnit/orkat blogga... Känns konstigt för mig själv att inte ha skrivit på så här många dagar, för det blir ju en vana att printa ner nåt nästan varje dag... :) Det är ju en form av terapi oxå! *ler* Nåväl... Här kommer en liten uppdatering av vad som skett i mitt liv den senaste veckan...

Tisdag: Denna dag gick flyttandets tecken! Jag hjälpte min vän E att flytta in i hennes nya bostad... Det är som alltid en massa att flytta, trots att man tror att man inte har så mycket saker... Å bara alla kläder! :) Nåja, vi har i alla fall flyttat runt på vissa möbler ett antal gånger... Hur kan det komma sig att hur man än vänder å vrider på vissa saker så passar dom ingenstans?! Tiden går dessutom fort när man har nåt att göra, så jag var inte hemma förrän vid 00:30 , tror jag... Bara å hoppa i säng å invänta sömnen...

Onsdag: Midsommarlunch å tårta på jobbet! "Chockbeskedet" på jobbet kom oxå denna dag! Efter att chefen samtalat med oss alla en å en, så beslutade han sig för hur våran närmaste framtid ska se ut... Jag å A-K blir kvar i huset, men byter avdelning... (Om man skulle gå på tid så har vi minst tid, men chefen valde att göra på ett annat sätt då Rektor har mandatet att flytta personer mellan sina egna enheter... Ingen blir ju utan jobb i alla fall!) Det ska bli skoj att få en ny utmaning å jobba mer med de lite äldre barnen, vi går nog en spännande termin till mötes på alla sätt å vis! Efter jobbet cyklade jag för å hinna träffa Guddottern å hennes mamma å pappa... Det var så himla länge sen sist! På kvällen var vi ut å bowlade med arbetet å sen var det sen middag på Södra Hamn krogen... Å jikes vad jag har skrattat! Det är som om jag å A-K dels håller på å gå ner i varv för att vi ska ha semester å sen släppte som alla spänningar som man haft i å med att ingen vetat hur framtiden ska se ut... Vi satt å skrattade åt allt möjligt tokigt som skett inte bara senaste tiden, utan under året kan man säga... När man tänker tillbaka på det så där så kan man i vissa fall undra hur i allsin dar man överlevt?! Det är ju tur vi har haft varandra å att man kan skratta åt eländet... Väl hemma kunde jag knappt somna för att jag hade så mycket skratt i kroppen...

Torsdag: Dagen fortsatte som onsdagen slutade - vi har skrattat!!! Det har gått så långt så jag å A-K kan inte ens titta på varandra utan att börja skratta!! Som sagt, det är ju tur man kan skratta, då blir livet något enklare i alla fall... Vi har oxå fortsatt denna dag i fikandets tecken... Flera av barnen har bjudit på glass, vi har fått tårta å choklad! Kanske tur det är semester nu, för annars skulle man väl rulla fram! :) Men det är fantastiskt roligt att vi är så uppskattade som pedagoger att vi är värda blommor, choklad, tårta å annat fika! :) Det värmer mitt hjärta massor! Å när alla föräldrar blir så himla glada över att jag ska jobba kvar i huset så blir jag varm innombords å tänker att jag verkligen har valt rätt jobb... TACK! Jag tar det som en komplimang! Efter jobbet åkte jag buss in till stan å åt middag på Dagobert... Helt själv! Inte illa för en så social varelse som jag är! :) Sen tog jag bussen hem till byn! Jag hade sån himla tur så jag träffade C på bussen! Det var riktigt angenämnt med sällskap!! Å eftersom det går så långt mellan gångerna när vi träffas, så är det kul ses! Sen hämtade mamma mig... Sen ringde min vän Cammo å berättade hur det gått i deras uppvisning i magdans... Medan vi pratade ville min telefon ha mer ström, så jag fick säga som han i Telia reklamen när jag satt telefonen i laddaren - "Nu kan vi fortsätta prata!" Som vanligt fick jag mig ett gott skratt när jag pratade med min roliga vän! Mamma undrade hur i hela friden vi kunde samtala i en timmes tid... Men vi har som alltid nåt att prata om! *skratt*

Fredag: Midsommarafton... Jag vaknade, men orkade inte stiga upp... När jag väl gjorde det var jag fortfarande trött!! Inte så där som att jag behövde sova, men hela kroppen sa mig att den var trött! Jag hade ju sovit rätt många timmar, men efter allt som varit den senaste tiden, så är det kanske inte så konstigt att man är trött... Nu vet u hela jag om att det vankas semester, så då börjar man väl slappna av... Man kunde inte tro att det var midsommarafton när man tittade på temperaturen ute! Under dagen var det väl kring 12-13 grader, men vad är det för sommarvärme?! Jag tog en promenad med prinsessan på dagen, å man fick då ha på sig jackan! Träffade en kompis efter vägen som jag inte sett på evigheter, så det var ett trevligt möte - sanna mina ord! Mer sånt!! Men som sagt, nu är det sommar (i alla fall enligt almanackan) å semester, så nu har man mer tid för möten! :) När jag kom hem efter promenaden var det lunch å sen åkte jag till affären... Det är som kul å gå på affären i byn, alltid träffar man nån bekant, f d lärare, gamla skol-kompisar, andra bybor, så byter man nåt ord med dom... :) Hemma igen drack vi kaffe å fikade, då hade O, L & L kommit på besök, så det var full fart på lillkillen som gärna ville att prinsessan skulle ha tutte å sånt... :) Dom är ju för underbara alla barn! Tänk vad man kan tillbringa mycket tid med att bara titta på dom, hur dom gör och så... Sen var det en snabb bastu innan vi for till familjen R å åt middag... Sen skjutsade pappa mig till T&H å där var det förfest innan vi begav oss mot Erkheikki å Meänfestivaali... Kollade på Markus Fagervall å surrade med lite folk, men det var sannerligen kallt, så vi åkte hem en bra stund innan 1 då de stängde... Det var väl sammantaget en trevlig kväll kan man säga... Jag samtalade med Cammo under kvällen å vi konstaterade att vi borde ju ha varit på samma ställe! :) Jaja, vi får ta igen det nästa helg då vi på fredag ska på "after work" (somliga har semester, men andra arbetar ju, så vi får väl kalla det "after work" i alla fall)...

Idag är det då midsommardagen å jag kan väl inte påstå att jag gjort så där jätte-många knop... Var på prommis med mamma, Prinsessan å Nalle å sen efter lunch har jag suttit i en solstol å läst å halvsovit... Idag har det i alla fall varit solsken, men inte har det ju varit varmt... Det har blåst nordliga vindar, så var man inte i lä, så var det rätt kyligt... Nåja, man får ju passa på att njuta av solen i alla fall! Vi får väl se om jag även ikväll beger mig till Meänfestivaali, mor å far ska nog åka dit, så jag kanske följer med dom... Alltid trevligt att träffa folk! :)

Nu kom pappa för å se fotboll på TV, å de övriga ser nåt där nere, så jag ska gå ner å umgås lite...

Hoppas ni alla har en bra midsommarhelg!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0