Life is like a box of chocolate...

... you never know what you gonna get... För att citera Forrest Gump... Han var ju en rätt klok prick! :) Just nu känns det som om jag lever livet lite i en chokladask... Eller kanske med en chokladask i handen, för man vet ju aldrig vad man får ta del av... Nu är det väl så med hela livet man lever, för det du har framför dig har du chansen att påverka och känna spänning inför och vara glad eller lessen... Det vi har levt, går inte att göra om... Ångra ingenting! Eller hur det nu var??

Efter våran halva planeringsdag idag gick luften totalt ur mig! Det var som om någon stack hål på min ballong å så blev det inte mycket kvar... Det är som om poletten trillat ner om att jag kommer att sluta! Att jag måste ta avsked av en massa barn å föräldrar å personal som jag tycker om... Men när jag pratade med chefen i eftermiddag om att gå ut å säga det öppet ville han att jag skulle vänta några dagar... Men på vad?? Det ska ju till ett mindre mirakel om barnantalet ska öka så mycket så jag får stanna... Eller vem vet förresten, någon annan kanske helt plötsligt VILL flytta på sig?! (ett mindre troligt scenario, men...) Nåja, jag ska ha två utvecklingssamtal i veckan, och det känns oxå lite märkligt med tanke på att jag kanske (troligen) inte ska följa dom barnens utveckling till hösten... Men, men... Jag har ju inte slutat ännu, så jag måste ju arbeta! :)

Det som ändå var positivt med denna måndag är att jag fick ett sms i morse om att jag hade massagetid idag! Å det hade jag ju glömt, så det kom som en ytterst trevlig överraskning!!! Fick lilte påfyllnad av energi efter att luften gått ur mig... Å sen fick jag äta sushi med E! Så det var ju ändå en trevlig eftermiddag... :) Å sen har jag samtalat med T i telefon å vi har planerat lite midsommarfirande, så det var totalt sett ändå en rätt bra dag! :) Som sagt livet är fullt av överraskningar och jag har otroligt svårt att se "nattsvart" på livet! Klart som tusan att saker är jobbiga, men det är ju bara jag som kan påverka min egen morgondag... Vissa saker väljer jag inte, men jag väljer hur jag ska göra med det jag hamnat i... Så just nu citerar jag min barndomskompis M väldigt ofta med orden: DET LÖSER SIG! :) Kan ju säga att många gånger när han sa dom orden så tänkte man att NEJ, det gör det inte! Men han hade ju rätt! Allt har ju löst sig... Å vi är ju alla rätt lyckliga individer idag! :) Tror jag... Jag är i alla fall lycklig! :)

Nu duscha - sen sova!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0