Resfeber!

Det är vad jag lider av!!! Min önskade Thailandsresa denna vår såg jag nog mest flyga iväg med kartongen till min nya TV... Nu är det istället så att jag kanske måste ta mig iväg till ett närmare, men ändå varmare, land i vår... Hmmmm... Måste väl kunna lösa det på nåt vis, för jag är onekligen VÄLDIGT sugen på att få komma iväg till solen! En enda blick i speglen på den vinterbleka hy man har gör ju att man mest funderar på om man håller på att bli ett spöke... Jag hoppas alla (nästan) ser ut som jag, annars är det ju skrämmande å jag kommer väl skrämma folk snart... Kanske dags för ett besök på solariet innan jag skrämmer ihjäl mig själv... *suck*

Nu har man arbetat 3 dagar å så är det helg igen! Skönt! För eftersom jag lyckats vända på dygnet under ledigheten har det varit vissa problem med att sova dessa tre nätter... Dessutom blev jag upplyst om att det varit fullmåne i natt å det har väl knappast gjort saken bättre... Nu är jag i alla fall så oerhört trött, så i natt borde man ju sova som en sten...

Det var helt fantastiskt roligt att få träffa alla barnen på jobbet igen! Och jag kan säga att jag känner mig som en NY människa efter denna jul-ledighet!! Jag tror minsann att pyjamasen och dom där "stress-medicinerna" har gjort susen! :) Så nu har jag börjat mitt NYA liv igen oxå! (Det gör jag ju med jämna mellanrum...) Jag ska inte bry mig om något annat än det som har med mig att göra! Hah!!! Å om jag lyckas, det lär vi ju se... :) Jag ska så klart inte sluta bry mig om andra, men jag ska heller inte göra något som går emot mig själv så jag inte mår bra av det... Så var det återigen bestämt! Denna vecka har varit riktigt harmonisk på jobbet... Dels har vi haft få barn, men det har verkligen varit en bra sammansättning av personalen oxå... Om jag skulle få önska så skulle det alltid vara så!! Tyvärr är det ju så att en av mina kära arbetskamrater ska jobba på ett annat ställe under en tid, så det var med sorg vi skiljdes åt idag... Beskedet kom i eftermiddag å hon ska börja på måndag... Mycket TRÅKIGT! Men jag hoppas ju jag får jobba med henne snart igen... Kommer att sakna henne!

Nääää, om man skulle surfa runt lite på resesidor och sedan gå å lägga sig å drömma om resor till ett varmt och vackert land... Ett land där människorna alltid ler och där livet (för turisterna) är enkelt! Ett land som kanske inte är så rikt på pengar, men som defenitivt är ett rikt land i alla fall! Där finns otroligt mycket värme och hjälpsamhet... Och där lever (de flesta) efter den gyllene regeln om att som du vill att folk ska bemöta dig, så ska du bemöta dem... (Dom är ju buddhister å det kan nog vara en bidragande orsak.) Jag tror faktiskt att THAILAND är i alla fall ett paradis på jorden! En flicka på jobbet sa till mig igår att vi skulle åka till TALJAND, hon och jag... Det har hon velat sen jag kom hem i våras... :) Det lät så enkelt, ungefär som om det vore en kvart bort! Dom är för härliga dessa barn!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0