Ont så ont

Det är nån envis bacill som har flyttat in i mina bihålor å främst då den som ligger på höger sida! :( Jag har haft vansinnigt ont där sen i tisdags och är konstant hög på alvedon... Jag har fått rinexin, men det har inte blivit nästan alls nå bättre, så idag blev jag så illa tvungen att uppsöka läkaren i alla fall... Hade ju tänkt slippa det, men vad gör man när det inte går över?? Det har dessutom gått ut över min natt-sömn, men nu fick jag en extra stark nässpray som skulle tas FYRA gånger om dagen och ännu mer rinexin... Å så skulle jag återkomma om det ej blev bättre... Så var det med det, det besöket tog mig ca 3 minuter... Det var nog mer eller mindre överbelamrat där på Vårdcentralen, så man hade ju nästan dåligt samvete för att man upptog deras tid... Nu är det bara å hålla tummarna att den där hemska bacillen tar sitt pick å pack å flyttar bort!!

Om man bortser från den där smärtan jag upplevt i fyra dagar, så har jag ändå haft en rätt bra vecka... :) Igår var jag på födelsedagsfika i Sunderbyn! Mycket trevligt! Och så fick man träffa lite nya människor oxå... :) Kan ni tänka er att till å med jag kan va tyst ibland?! Eller kanske inte knäpp-tyst, men mindre pratsam i alla fall... :)

Nåväl, man har ju fått avstå träning denna vecka, (tänkte att jag faktiskt skulle lyssna på kroppen å låta bli å anstränga mig när jag ej är frisk...), på grund av den där bacillen och det är ju trist, men jag tänkte att om jag vilar en vecka så kanske det går å träna nästa vecka i alla fall... Det är ju inge kul å missa när man planerat det, men, men... Ibland är det bättre att inte huvet är dumt... :)

Ikväll får vi se vad som inträffar, kommer i alla fall att ha en lugn helg så jag får vila upp mig... Troligen tar jag apostlahästarna å vandrar över till "min familj" ikväll, jag blev inbjuden på middag... :) Det innebär att jag sluppit laga mat TRE dagar denna vecka! *ler* Lika bra är ju det, för det är inge kul å äta när man inte är frisk, men det kan ju i alla fall kännas något bättre när man har trevligt sällskap när man äter... :)

Trevlig helg!

Kram :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0