Nytt år med nya möjligheter!

Nu är det redan den fjärde dagen på det nya året... Tiden går fort när man har roligt! :) Å jag har ju haft rätt kul dessa dagar, jag har i alla fall inte varit sysslolös...

Nyårsafton var nog den lugnaste sen jag vet inte när!! Vi åt middag hemma hos mor å far, hela familjen R var också där, så totalt med Nelly var vi 11 stycken! Efter att vi avnjutit både middag å efterrätt var klockan efter 20, så då skulle Nelly hem å sova... Jag satte mig framför TV:n å hann med att se två (!!) filmer innan 12-slaget... När klockan närmade sig midnatt gick jag, Tobbe å Davve ut på gården å kollade in raketuppskjutningarna... Jaha, så var det 2009!!

I torsdags, det vill säga nyårsdagen, åkte jag med kvällsbussen till stan! Kändes rätt skönt att efter 10 dagar borta återse sin lägenhet å sina grejer... Det heter väl borta bra men hemma bäst... :)

Fredagen tog jag det coolt, fixade presenten till Joar å sen var jag å hälsade på "min familj"! Ett mycket kärt återseende måste jag säga! Eftersom det var så länge sen vi sist sågs, var jag där MYCKET länge! :) Lekte med barnen, fick se deras nya grejer som de fått av Tomten å käkade middag... Sen hann jag oxå med att prata med Mamman! Man måste ju vänta tills barnen sover om det ska bli möjligt... :)

Igår hade jag besök hela dagen, nästan... Det var många kära återseenden där också!! E var förbi med barnen, vi åt lunch å fikade å barnen blev inte alls less fast det inte finns så mycket å leka med... :) Sen kom även S förbi med Isak, han hade vuxit sen sist jag såg honom! Inte så konstigt kasnke eftersom han snart blir ett år, å jag såg nog honom i somras... Efter mina eminenta besök begav jag mig till min bror, där även lilla lillebror huserade... Vi käkade middag, såg körslaget å satt å babblade å rätt vad det var hade klockan blivit midnatt igen! Som sagt, tiden går fort när man har roligt! :)

Idag har jag varit i farten med mor å far... Vi började me å skjutsa lillebror till bussen å sen har jag varit på jakt efter en ny TV! Har också införskaffat en, så nu känns det som om man har en bioduk i vardagsrummet!! Kan säga att det är en rätt stor skillnad från den gamla TV:n (behöver jag tillägga att det var en 24" "tjock TV") till min nya fina 37" platt TV! NÖJD var ordet!!

Nu har jag fixat kaffe å hällt upp det i min nya termos... :) Å det ska jag avnjuta medan jag väntar på att frysen ska avfrostas... Får ju passa på när det är många minusgrader ute så man kan ha varorna på balkongen...

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0