Livet går fort...

Igår var jag, Linda å Nelly till Lisa å grabbarna. Vi käkade middag där och sen tog vi en prommis till Coop å jag följde med tillbaka å drack kaffe å surrade med Lisa... Jag slog som två flugor i en smäll å fick träffa (nästan) alla barnen på en gång!! :) Jikes vad barnen växer!!! Dom har växtvärk i kroppen, å själv får man ju nästan "växtvärk" i hjärtat när man tänker på hur fort tiden går... Dom lär sig så mycket å det är så himla kul å se dom växa å få vara en del i deras liv!! Jag å Lisa skojade om att snart är det Edvins första skolavslutning å då sitter vi väl där å gråter!! :) Oj, oj, oj...

Idag tänkte jag när jag var på mitt arbete att nog är det väl ändå konstigt att man alltid måste beklaga sig över nåt!! Det är klart att om allt i livet är jobbigt och tråkigt, då blir det både jobbigt å tråkigt att leva! Och om man skulle se i ett lite vidare perspektiv så skulle man kanske upptäcka att allt inte handlar om en själv eller om att göra livet jävligt för en... Jaja, efter att jag varit å promenerat på lunchen så orkade jag inte med det där längre utan smålog mest åt det enfaldiga, men, men... Som sagt, det är ingen idé att lägga energi på något annat än på det som förväntas av en... Tydligen ska man leva lite efter "sköt dig själv å skit i andra" - principen! :) Det är ju tur att man väljer sina vänner för då kan man omge sig med människor som är "vackra" på alla sätt å vis och som gör en gott! Människor som får en att må bra och som man trivs med! Sina arbetskamrater väljer man ju inte, så dom behöver man inte älska, bara respektera! :)

Nähä, nu ska jag gå å se vad jag ska hitta på att äta till middag!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0