Back to reality!

Jaha, då börjar allvaret igen... Imorgon är det dags att arbeta... Hur jag ska ta mig upp ur sängen, det är förvisso en gåta... Eller nog kommer jag upp, men hur pigg jag är, det är en annan sak... Man har ju som vänt på dygnet en aning när man varit ledig!! Jag ser fram emot att komma till jobbet och träffa alla barn igen! Ska bli spännande att gå en ny termin till mötes! Med nya projekt och utmaningar... Och se utvecklingen hos barnen och faktiskt utvecklas en hel del själv oxå! Ja, det är ett roligt jobb jag har! Det blir väl med största sannolikhet ett nytt schema, (igen), och hur det ska tas emot, det har jag ingen aning om! Men det är som tur är inte mitt problem... Jag ska ju numera tänka så: Förändra det du kan förändra och det som inte går, låt det bara vara! Jag ska inte ta på mig andra människors "problem"! Nix, nej, slut med det!! :)

Jag har suttit och arbetat framför datorn nu i två dagar, och det känns i min nacke/axlar... Fattar inte hur jag kunde jobba med datorn dagligen tidigare... Kanske en vanesak... Nåväl i dag gjorde jag i alla fall en paus för att bege mig med Cammo å Smilla till Tuna med buss, där hämtade vi en spark för att sedan ta oss med den på isen hemåt... Det var ju riktigt kul, Smilla drog och vi turades om att åka/sparka... :) När vi sedan väl kom till Cammo drack vi te och åt macka å sedan kaffe och fika... (Hon tyckte jag var en besvärlig gäst som skulle ha allt... *ler*) Sen har jag avnjutit middag hemma hos "min familj", där fyraåringen hade allvarliga problem med att gå å lägga sig... Det bor nog en liten Alfons Åberg i oss alla! :)

Och nu ska jag verklligen avsluta detta data-användande innan jag får men för livet i min nacke! :) Och sen ska vi se om jag kan somna, eller om det är så att jag ockå kommer va som Alfons Åberg... (Skillnaden när man är vuxen är väl att man vet vad konsekvensen blir om man inte sover...)

Imorgon är en ny dag med nya möjligheter!!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0