Positiva möten

Var ute på en promenad i snö-ovädret tidigare idag... Jag hann med att muttra för mig själv över att det inte var plogat på vägarna (gånvägarna var något bättre plogade) vilket gjorde det rätt tungt att gå... Och när jag går där i min egen värld med radion i öronen möter jag en kille som jag jobbat med när jag jobbade i omsorgen... Och han känner igen mig!! Hur han nu gjorde det är för mig en gåta eftersom jag hade packat in mig i rätt mycket kläder och halsduk å allt... Men han gjorde det, kanske berodde det på rösten, för jag hälsade ju på honom... Nå i alla fall tänkte jag för mig själv att han kunde då ge mig positiv energi, för efter det mötet smålog jag hela vägen hem! :) Så det kan bli! Bara av att möta en människa! :)

Igår hade vi taco-kväll på Kallkällan... Mycket trevligt att träffa brudarna! Det går som alltid så länge mellan gångerna när man ses... Vi satt å babblade, drack lite vin och såg på "mello"... Pratade ikapp lite om vad som skett sen sist... Och såklart hamnar man i gamla minnen oxå! Det blir väl så när man fortfarande umgås med sina barndomsvänner! :) Roligt initiativ! Det tackar vi för! Snart är det dags för Tinas bebis att anlända oxå, så vem vet, nästa gång vi ses kanske hon är mamma!! Spännande värre! :)

Fredagen gick mest åt till att arbeta... Jobbade till 17:15 och innan jag var hemma var klockan 18:30... Det berodde på att bussen var sen till stan och jag därmed missade bussen hem... Fick åka vidare med samma buss och fick mig en promenad... Och dessutom fick jag handla lite, så då slapp jag det sen! Efter att jag fått mat i magen var det Let´s dance å sen sängen! :) Som sagt, inte en alltför spännande dag...

Det var dock en rätt spännande dag på arbetet... Man kände i luften att alla gick å väntade på vilket beslut chefen skulle ha fattat... Och nu när det väl är klart, så verkar de flesta nöjda! Och det är ju tur det, då blir det betydligt lättare att jobba i framtiden... :) Personen som ska komma över å jobba på våran avdelning hade själv erbjudit sig, å det var ju positivt! På tisdag ska jag vara mitt första skift på mitt andra jobb, å det känns ju spännande! Det är så klart med blandade känslor jag ska dit... Dels är det utmanande å spännande, samtidigt känns det ju lite läskigt oxå... Allt är ju nytt å jag känner inte barnen å knappt nån ur personalen... Men det blir nog bra! Hoppas bara det fungerar... Annars får man väl ta sig en funderare på om det är värt det! Det har jag lovat mig själv, funkar det inte att jobba på flera ställen, så ska jag genast göra nåt åt det... :)

Ikväll blir det bastu på Sommarstigen! Och jag läääängtar! Ska bli mycket skönt! Och välbehövligt, det är ju så attans kallt ute! :) Även inne i lägenheten, men det beror nog på att det blåser ute... Husen är väl inte så väl tätade... :)

Nu ska jag fundera på vad man skulle idas fixa till middag... Tror nog det kommer bli nåt lättlagat! Känner mig aningens lat... :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0