Miljön som tredje pedagog

Så sant som det var sagt! Har just kommit hem från en föreläsning om utemiljön och hur man kan bedriva undervisning utomhus... Det var mer inriktat på skolbarn, men nog kan man väl använda nåt av det i alla fall! :) Jag tror ju att vi på förskolan är rätt bra på att vara ute med barnen, det är som att ju högre upp i åldrarna man kommer desto mer sällan sker det... Eller har jag fel? Nåväl. dom hade i alla fall en massa tips om hur man kunde jobba ämnesintegrerat där man faktiskt kunde ha med hälsa och rörelse i nästan alla ämnen...

Nu verkar influensan ha börjat härja på förskolan! *usch och fy* Jag som är på väg att bli av med min bihåleinflammation har ingen större lust att insjukna i nån influensa! (det har man väl i och för sig aldrig, men just nu kändes det extra jobbigt...) Vi får väl se vart detta leder, men det verkar som om barnen har börjat drabbas av eländet i alla fall... Det enda positiva med det är att barngrupperna blir naturligt mindre och man kan ge mer tid till dom som är på förskolan...

Idag har jag haft eminent besök av Linda å Nelly! Jag gjorde faktiskt kycklingpaj som jag bjöd Linda på... Fråga mig inte varifrån jag fick den idén, men den flög in i skallen på mig å då var det bara att verkställa!! :) Gott blev det i alla fall å så var det ju extra trevligt med sällskapet så klart!! Jag å Nelly hade hur kul som helst med en lysknapp, att tända och släcka kan va riktigt roligt! :)

Har även idag haft mitt sista handlednings tillfälle... Så nu ska jag visst vara "botad"... :) Hon tyckte i alla fall att jag såg betydligt piggare å gladare ut! (vilket jag även känner mig) Och att jag verkar ha blivit mer medveten om en massa saker, och är man medveten kan man oxå förändra... Så länge man inte är medveten kommer man att stå kvar där man är! Jag säger ju att min jul-ledighet kom lägligt å gjorde susen... Den i kombination med mina "stress-mediciner"... Att gå omkring i pyjamas kan va rätt avkopplande! :) Och som jag sagt tidigare, det som inte är mina problem har jag tänkt (försöka) låta bli att bry mig om... Den som äger problemet får väl oxå lösa det?! :)

Nähä, nu ska jag lägga mig på spikmattan å koppla av! :) (låter förståss en aning absurt, men det är faktiskt avkopplande!) Börjar rätt tidigt imorgon, så det är lika bra att man försöker gå å lägga sig i tid...

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0