Nedräkning pågår

Känns nästan som "The final countdown" för så trött är jag! Å inte blir det ju bättre av att man ugglar halva natten när man ändå måste stiga upp på morgonen... Men snart, snart, snart är det JULLOV!!! Jag har tagit mig ett rätt långt jullov å det första på önskelistan är att sova så länge jag vill! Jodå...... Ska åka upp till byn, där kan man sova, för det är som tyst å lugnt å en annan luft (tror i alla fall det beror på det?!)...

Tisdagen har gått i trevlighetens tecken... Biblioteksbesök på förmiddagen å Öppet Hus med pyssel på eftermiddagen. Det är så trevligt med pysslande barn å föräldrar å dom verkar nöjda... Då hinner man prata lite extra med alla oxå...

Efter arbetet har jag varit hos "min familj" å där fick jag mumsiga kycklingburgare (ingår i min lista på favoriträtter). Å så har jag spelat kort med Storkillen, han var mycket nöjd då han minsann vann oxå!! :) Trevligt umgänge! Å som vanligt när jag å Mamman börjar surra är man på väg hem i flera timmar... Kom alltså hem en bra bit efter 22... :)

Nu när det är mörkt ute, har jag ju en aning problem med maten... Har lite svårt att äta det jag inte är sugen på... Igår när det var ris till lunch på jobbet kände jag nästan att jag mådde illa vid bara tanken på att äta det... Helt sjukt, jag vet! Nåja, det går ju att äta, men jag åt inte mycket av den varan igår, inte... Sen blir ju straffet att man är hungrig rätt snart igen, men vad är det å göra åt det?? Det är ju tur det finns pepparkakor som ersättning!! :)

Jaha, om man då skulle ta sitt förnuft till fånga å pallra sig i säng! Imorgon - onsdag å då är det först rytmik i spegelsalen med barnen, sen jullunch å på eftermiddagen får vi besök av Tomten å så dansar vi in julen! Å sen är det bara torsdag å fredag kvar att arbeta... Nu är det så som det brukar vara när man vet att man ska vara ledig.... Om någon skulle säga att man måste jobba en extra dag då är det nästan som att man kommer döööööö.... :)

Go natt!

Kram! :)

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jodu det är ju som fantastiskt det där med och sova i byn. Jag sover också hur bra som helst när jag är där. Blir förvånad ibland (ofta) när jag vaknar och inser att klockan inte är direkt morgon nå mer ;)



Kram

2009-12-16 @ 13:32:55
URL: http://bloggycecilia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0