I väntan på Tomten

Inte för att jag väntar på just Tomten, men jag väntar på att "alla" ska komma hem. Idag skulle jag ju egentligen har kört ner till Luleå och sedan Piteå för att hämta upp lilla Lillebror, men då ringde kusin S som bor i Skeå och sa att han kan invänta Lillebror så vi sparar både miljön och tid och jag slipper köra 50 mil, typ... Det var gulligt av honom! Nu har vi skickat en guldstjärna till himlen! :)

Men sen är det ju så att när man planerat utifrån en sak, så blir man ju oxå lite besviken när det inte blir som man tänkt sig... Hade ju viss leverans av julklappar samt att jag hade för avsikt att leverera klappar till "min familj". Allt detta löste sig! Paketet har åkt mot Luleå å L kunde hämta paketen till killarna hos min bror... Och D tar med sig det jag behövde från mig. Med lite pysslande går det mesta att få ihop. :) Och den "förlorade tiden" med "min familj" och Cammo får väl ta igen det när jag är åter i stan... Det kändes ju samtidigt skönt att slippa köra i snörök med en massa andra som oxå ska köra överallt så här dan före dopparedan....

När jag är hemma i byn behöver jag inte alls vara "ensam"... Jag har Nalle som följer nästan varje steg jag tar! Nu ligger han vid mina fötter och när jag reser mig så kollar han om jag har tänkt förflytta mig ner en våning eller vad som är i görningen... Trevligt, då behöver ju ingen av oss vara ensam! :) Man märker att han är en gammal man. Han sover mest hela tiden, men det är ju inte så konstigt, han är ju snart 13,5 år och vad blir det om man översätter det i hundår?? Typ 100 år??!! Jises......... Men fortfarande vill han följa med på promenader när dessa erbjuds! :)


Gårdagen var också en trevlig dag i goda vänners sällskap. Guddottern kom hit med sin Mamma och vi åt lite lunch innan vi gick till grannen J och fikade och surrade. Även C anlände dit, så då var vi ju flera som hann träffas! Genast extra trevligt! Sedan tog jag med Nalle och så följde vi Guddottern å L hem. Låter som om vi alla kan ha en trevlig lördag framför oss då vi ska träffas och sedan gå ut på Hotellet på pubkväll... Det brukar vara trevligt på dessa tillställningar när man får träffa en massa bybor. Både hemvändare å kvarboende!

På eftermiddagen var jag å mamma till affären och till middag blev det blodpalt! Genast nöjd då det inte är särskilt ofta jag får äta det! Kanske därför det är så gott när man inte äter det så ofta. Sedan efter bastubadandet drack vi glögg och åt pepparkakor med ädelost! MUMS! Jag sa just igår att det är så när man är i byn att när man inte har nåt annat att göra, då äter man! Och dricker kaffe! :) Det är i alla fall sköna dagar!! Bara å varva ner så man inte blir rastlös istället...... :) Men snart anländer ju mina bröder å då blir det mer fart här! Nu har jag ju varit själv på dagarna då både mor å far har arbetat...

Nu ska jag bege mig ner till köket för att påbörja lite matlagning... Det är vissa förberedelser som ska göras så vi kan sitta å se uppesittarkväll ikväll med glögg å pepparkakor! Och väääääääänta på Lillebror! :) Imorgon kommer stora Lillebror med familj, så han kan jag inte börja vänta på ännu, för då blir väntan så lång..... :)

Granen står i alla fall färdig! Vi får väl se vad Prinsessan säger om den och om Tomten som står nedanför... Hon vill nog gärna känna på den i alla fall! :)


Försök nu ta det lugnt i julstressen med alla förberedelser! Det viktigaste är ju att få träffas och umgås med varandra!

Kram! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi har en likadan tomte + en tomtemor som jag ärvt efter farmor och farfar. De är jul för mig! Hoppas Prinsessan kommer känna likadant när hon blir vuxen...Kram!

2009-12-23 @ 22:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0