Fjärde advent

Det är ju fortfarande fjärde advent, även om söndagen är till ända... :)

När fjärde ljuset brinner
vi hämtar julegran
och sen runt den vi dansar
och firar dopparedan

Har nu anlänt till byn å har minsann redan hunnit med å bada bastu! Så underbart skönt! Vad jag kan sakna att kunna bada bastu när man vill.

Denna dag har jag, Mamma, Svägerskan å Moster befunnit oss på Storheden i stort sett hela dagen. :) När Pappa sa att vi varit borta 4-5 timmar protesterade Mamma, men sen när hon räknade insåg hon att det inte var så långt från sanningen... Så kan det gå när man har trevligt!

Tidsoptimisten har oxå hunnit med att tvätta! :) Sen är det ju så att det hänger en massa kvarglömd tvätt i torkrummet vid min tvättstuga å nu börjar jag fundera på om tvätten kan tillhöra mannen som åkte ambulans för några veckor sedan?! Ska hålla koll på det där å får väl ta mitt ansvar å ringa Lulebo om ingen tar hand om den där tvätten snart... :)  

Fick ett mycket trevligt telefonsamtal när jag åkte upp ikväll, det var Storkillen i "min familj" som ville ringa å berätta att han tappat sin första tand!!! Det är en milstolpe i livet att tappa sin första tand å han var såååå stolt! Det blev även Moster å det känns som om tiden gått alldeles för fort, nyss var han ju pytte-liten å vi väntade på att han skulle få tänder! Nu har han tappat en! Tandfen skulle i alla fall komma, det var han säker på! "Å Moster I när du kommer hit på lördag ska jag visa dig!" Alla dagar som är en bit bort är nog lördagar... Ska dit på onsdag då jag ska åka ner till Piteå för att hämta hem min lilla Lillebror... Måste kanske ha med mig en "tappat första tanden present"?! Älskade, älskade unge!!!

Nu ska jag borsta gaddarna å hoppa i säng! Imorgon ska jag nog bege mig å hälsa på här i byn! :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0