Vänskap en gåva i livet!

Jag har funderat... Kanske är jag en extra lyckligt lottad person som har så många goda vänner runt mig?! Jag har alltmer funderat på om vi i vårat kompis-gäng ändå är rätt unika, vi har många runt oss som ger oss en social trygghet... Sen har man vissa som är EXTRA nära en å som man vet att man kan ringa vilken tid på dygnet som helst om det krisar, men ändå finns det så många nära vänner! Idag blir det födelsedagsfika hos just en sån vän... En vän som jag känt sen jag var 11-12 år gammal och som jag fortfarande umgås med! Men så är det med väldigt många av mina vänner, vi har känt varandra sen barndomen, eller i alla fall ungdomsåren... Kanske inte så konstigt att man känner sig trygg med dessa människor?! Sen är det ju så att ju äldre man blir, ju mindre tid har man till att "bara umgås", men ändå försöker vi få ihop att vi träffas lite nu å då... Och när någon fyller år, då ses vi i alla fall! Så några gånger per år blir det juh! :)

Den här veckan försvann som en vind, eller nåt... Vi har ju varit iväg med jobbet på Brittas Pensionat i Harads, väl värt ett besök kan jag säga! Det var riktigt hemtrevligt å mysigt, så vi fick lite rekreation för själen... Och så har vi planerat framtiden för verksamheten förståss! Men nog har vissa människor såååååå svårt för förändringar så man kan bli galen för mindre! Nåja, det är bara å bita ihop å hoppas på förbättring, men Chefen sa till mig att jag inte får låta det gå så långt så att vi som vill förändra måste backa hela tiden, för det är då rakt inte meningen! Han drog faktiskt saken så långt så han sa att dom som inte är beredda att hoppa på det tåget som de övriga, dom kan fundera på om dom alls ska jobba kvar! Hallelujah tänkte jag inom mig!! :) Vi var alltså borta från torsdag till fredag, å på torsdag kväll fick vi baka våra egna pizzor å grädda dom i stenugn. Riktigt trevligt å gott! :)

I tisdags fick jag ÄNTLIGEN träffa min Prinsessa! Men vad hon hade vuxit lill-hjärtat! Det händer ju rätt mycket när man inte sett dom på två veckor, så nu var hon riktigt med och till å med håret hade vuxit tyckte jag! :) Hon har nu börjat bli mer medveten om att det finns andra människor i hennes värld, så hon var först lite blyg för mig... Det innebär med andra ord att man absolut inte får låta det gå för länge mellan gångerna när man ses! För inte tusan ska hon ju behöva vara blyg för Faster! :)

Onsdagen fick jag middag hos "min familj" å sen satt jag å L å försökte få ihop ett schema till mitt arbete... Inte det lättaste, men det är betydligt lättare när man är två som tänker å en som inte är i verksamheten som kan ställa andra frågor å funderingar... Det blev i alla fall en hel del goda skratt, å när man börjar bli trött, så kanske man inte kommer med dom mest genialiska idéerna, eller förresten, det kanske är just det man gör?! :) Tack kära vän för hjälpen! Det var guld värt! Nu ska vi bara se vad de övriga säger om saken... Å det är ju ett helt annat kapitel!! Dom vet ju dock inget om att jag varit inblandad i saken, utan dom får tro att det BARA är Chefen som gjort det...

Ja, som sagt så for veckan rätt fort... Igår var jag å Cammo å snicksnackade om våran framtid å sen var vi ut på Båten... Å det var då helt värdelöst, eller i alla fall nästan helt värdelöst... Lite folk var det, å man är ju van att det ska vara massor med folk, så då blir man ju mer kräsen på vad som är roligt! :) Nåja vi träffade ju F ute och några goda skratt blev det förståss oxå! Det blir som tokigt ibland! :)

Näää, nu är det bara så att jag MÅSTE ta fram snabeldraken å få bort mina dammelefanter!!! Sen ska jag ju iväg på kalas, så då får man belöning för mödan! :)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0