Ett löfte är ett löfte

Ibland undrar jag hur jag tänkte... Ja alltså varför jag lovar saker som jag sedan nästan ångrar... Jag har nämligen lovat å jobba imorgon mellan 8-12... Det är egentligen inget problem, ett kort pass på helgen som ändå ger lite extra pengar, så det är ju ingen match, men när man börjar fundera på det så känner man hur skönt det hade varit å få sova länge! :) Får väl ta igen det på söndag då! Så ikväll blir det en tidig kväll med min spännande bok! Så att jag sedan orkar upp imorgon å kan göra nån nytta på gruppbostaden jag ska vara på...

Ikväll har jag å Cammo å Zmilla varit å badat!! Mycket skönt! Jag har ju jobbat till 17.15, typ... Satt å beklagade mig för mig själv över att jag inte äger en bil, så att jag lätt kan ta mig hem från arbetet när jag slutar... Men icket, det icket... När sista barnet gått var det bara å vänta på nästa buss... Å nu på sommaren går dom en gång i halvtimmen, så det kan bli ett tag å vänta, som idag när jag missade bussen med 5 minuter... Nåja, det är som sagt I-lands problem å jag ska ju faktiskt vara glad över att jag har ett arbete att åka buss till!! :) Nåja, när jag då anlände hem, fick jag ett sms av Cammo som undrade om vi skulle åka å bada i Tjyvholmssundet (är det älven eller havet?? har inte riktigt koll på läget i denna stad...). Mycket trevligt, så vi åkte å åt mat först å köpte godis (som jag längtat efter sen i onsdags!!) å sen åkte vi å badade. Det var riktigt varmt i vattnet! Härligt helt enkelt!

Jag har ju mest hängt på stranden även på arbetstid, så jag ska väl inte klaga!! Igår var vi ute från ca 9:30-14:30! Vi hade med oss lunch, så vi inte behövde stessa iväg nånstans... Så mysigt! Det är som tur man kan passa på å göra såna grejer när vi har få barn... Då går tiden fortare och barnen får lite extra mys... Det är verkligen ett fantastiskt arbete jag har!!! Sen att man får lösa lite konflikter å att dom måste göra sina behov i det fria å diverse annat, det hör ju bara till!! :) Nästa vecka kommer fler barn tillbaka efter semestern å jag längtar efter å få träffa dom!! Det är nåt speciellt med barnen på sommaren, för dom växer som ogräs... Jag vet inte om det är solen, eller vad? Men långa är dom när dom kommer tillbaka efter sommar-ledigheten... (och nu kändes det precis som om jag nyss skrivit om detta, men i så fall så tycker jag verkligen det! :) ) Träffade idag på stranden ett barn som jag hade på förskolan jag jobbade på för snart två år sen... Hon kom ihåg mig å blev riktigt glad över å se mig, lill-trollet! Det är kul!! 

Har nu funderat på vad jag ska göra med mitt öga... Eller vadå göra, jag kan ju inget göra, men jag kasnke borde besöka en läkare... Det ser fortfarande rätt jävligt ut å nu har jag ju haft det i ca 2 veckor... Ska ju å ta prover för mitt andra "problem" på måndag, så jag kanske kan fråga sköterskan vad hon tror om saken, inte vet jag? Folk som inte sett mig de senaste veckorna frågar ju lite chockat vad jag gjort med ögat?! Ja, jag börjar ju bli van å se mig själv så, så jag minns nästan inte ens att det ser konstigt ut... :) Får fundera på den saken i helgen...

Nu till sängen å boken!!

Kram! :)

Kommentarer
Postat av: L

Jag undrar, tror du att det är Sir James som säger åt tid vad du ska göra och när? Han är ju aningens märklig och även rätt påstridig när det gäller att hävda sig själv......;)

2009-08-07 @ 23:33:22
URL: http://mammakraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0