Underbara lugna söndag!

Det absolut bästa med söndagarna är att denna dag i veckan är det faktiskt legalt att "bara vara"... Det är ju "vilodagen", så då får man vila om man så önskar! Å idag önskar jag göra det! Jag lyckades frakta ut mig själv på en promenad i morse, men efter det har det inte blivit å kommer nog heller inte bli nåt mer vettigt gjort... Jag har redan hunnit med å se en film; Australia, som jag kan rekommendera. Jag tyckte den var bra, kanske lite lång, 2,5 timme, men som sagt var den bra å tiden gick ju därmed oxå fort... Kanske att jag sätter mig ner i soffan å ser ytterligare en film senare i eftermiddag... :) Som sagt har jag inte för avsikt att göra mycket idag!

Jag känner mig så himla trött, så jag vet inte om jag har nåt på gång i kroppen? Eller om det är så att vissa människor på arbetet tydligen tar musten ur en? Och varför det får vara så, det är en fråga som jag har ställt mig ett längre tag! Hur kan det komma sig att en eller två personer får förstöra för en massa andra? Eller får å får, det får dom ju inte, men det händer ju ändå! Jag ska erkänna att jag har nästan gett upp! (Dåligt av mig, jag vet, men vem orkar?) Om man knappt kan skratta på arbetet för att någon kanske blir stött, ja då är det illa!!! Nåja, vi får väl se vart detta slutar..., Jag hoppas ju somliga får "packa väskan", annars kommer det väl bli så att man gör det själv!! :)

Igår var en riktigt bra lördag! Jag var i farten med Svägerskan å Prinsessan hela dan! Vi var å kollade in loppisen på Örnäsdagen å där träffade vi bekanta som sålde, minsann! Vi stod å pratade med dom ett tag å sen gick vi runt lite å hittade en docksäng till Prinsessan för hela 20 kronor!! :) Det är väl det som är bra med loppis, man kan göra vissa fynd... :) Sen packade vi oss i bilen å åkte till de nyblivna husägarna borta i byn... :) Så trevligt! Ungarna hade oxå kul, tror jag minsann! Dom delade till å med plats i "babygymet"! Guddottern hade sån himla lust å ligga bredvid Prinsessan så det var bara å hjälpa henne med det! Det såg ju för gulligt ut i alla fall!! :) Mina älskade små tjejer! Vad ni gör min värld rolig å leva i! :) Vi fikade paj å kaffe å surrade... Så trevligt! :) Kan rekommendera Hallonpajen från Ekströms, mycket delikat! Tack tjejer för trevligt umgänge! Även ni gör min värld roligare att leva i!! :)

Sen bar det iväg för å vara barnvakt hos "min familj", Mamman skulle på middag med Korpen, å Pappan skulle på fest... Det är ju som inga problem å vara med killarna, dom är så vana vid mig, så dom "testar" inte desto mer.. :) Även dessa älskade barn gör min värld roligare å leva i! :) Vilka kommentarer man kan få! Varför har man inte med sig bandspelare eller i alla fall papper å penna å skriver upp allt när det händer? För inte minns man ju det sedan!! Dom slocknade i alla fall som ljus alla tre... Sen var det bara kontaktkillen vaken å han var ute å lekte å sen satte vi på en film! När Mamman kom hem hade jag ju faktiskt vissa planer på att gå ut på krogen, men när jag kom hem vid 22 var jag alldeles slut! Jag förmådde mig inte att gå in i duschen å fixa mig iordning, NEJ! Så det slutar med att en trött Anci stupar i säng istället! Jag hoppas dom som faktiskt orkade med party hade kul! Fast jag vet inte om jag vill veta vad jag missat! ;) Får planera in ett party en annan helg! Kanske dags för tjejfest snart?! :)

I fredags slutade jag riktigt tidigt! Tog bussen till stan å åt sushi med min före detta arbetskamrat som numera är en vän! :) Det tog ett tag å få maten, så vi hann då med å surra en hel del! Så trevligt att träffas! Vi pratade om att äta surströmming om en snar framtid å det hoppas jag! Annars går det så långt mellan gångerna man ses... När jag kom hem hoppade jag på biken å cyklade till Hertsön för å få mina jeans avkortade... M som jobbar där är duktig på att sy å L hade minsann tänkt på mig å mina för långa byxor (eller för korta ben?)... Tack Kära vän för att du tänker på mig! Nu var det ju så att nålen var för klen, så byxorna får levereras till veckan! Sen cyklade vi å hämtade killarna på förskolan å sen fick jag lyxmiddag hemma hos "min familj" - mycket nöjd!!

Jag har fått låt-tips av min vän T, som jag tackar för! Å så får man väl tacka för Youtube, så jag kan lyssna på dom! :) Black Eyed Peas - I Gotta Feeling och John Mayer - Free Fallin'... Håll till godo! :)

Nu ska jag återgå till att göra ingenting... :) Ända tills jag blir rstlös! ;)

Kram! :)

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vilodag och vilodag... det beror ju på vad man jobbar med ;)

2009-08-23 @ 19:09:48
URL: http://bloggycecilia.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det var ju Herren själv som instiftade vilodagen! :) Du får ha din "vilodag" en annan dag! ;)

2009-08-23 @ 22:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0