Torsdags funderingar

Som sagt, torsdag idag! Så skönt! Jag är så äckligt trött hela tiden så jag fattar inte hur jag ska orka arbeta hela hösten?! :) Kan nog till stor del bero på att jag har så svårt å komma i säng på kvällarna, fortfarande... Men det ska väl bli ordning på det oxå hoppas jag! Nu är det ju så där mysigt mörkt på kvällarna å det kommer väl så småningom å trötta ut även mig... :) Men det är som att jag är som Alfons Åberg å "ska bara" när det är dags å gå å lägga sig... :) Å idag har jag minsann sovit på soffan i 1,5 timme, mycket bra för natt-sömnen! Eller inte...

Igår, onsdag, började jag på min nya utbildning, Barnen i naturen... Måste säga att jag är positivt överraskad! Jag gick dit å tänkte att det blir väl vad det blir, å det lär det ju bli oxå! :) Ingen kan så mycket å då är ju nivån därefter oxå... Läraren sa till å med att vi som redan är utbildade lärare/förskollärare har ju en gång sluppit genom "nyckelhålet" på utbildningen, så då ställer dom inte lika höga krav på oss för å klara kursen! Vi ska gå den för å väcka intresset för naturvetenskap! Om inte annat, så är det ju himla kul å träffa andra vettiga människor! Vi kommer vara på universitetet ca 1 gång i månaden, så det blir nog bra detta!

Måndagen var jag ju på me & i party... Å inte sjutton kan man ju låta bli å handla! Jag köpte ju mest till mig, men Prinsessan fick oxå en ur-gullig tunika, så nu kan vi matcha varandra! Hon å Faster ska ha nästan likadana tunikor på sig... :) Det är ju bara synd att man alltid ska bli så mycket fattigare på dessa tillställningar! Men det är himla trevligt att träffa folk å surra! Å så var ju Prinsessan med, så Faster fick mysa lite extra mycket... Storkillen i "min familj" har i alla fall godkänt mitt inköp av tunika till mig, den var fin sa han! :)

På tisdag bakade jag kladdkaka å så fick jag några brudar på besök! Mycket trevligt! Å så har vi skrattat som vanligt!! Man får ju tacka för att man har så trevliga vänner när man får dras med vissa märkliga personer i arbetslivet... :)

Igår efter att jag varit på Universitetet åkte jag med mamma å Moster till K-rauta för å köpa lister... Nog får man ju säga att det tar tid å vara på dylika affärer, å speciellt om man riktigt har koll... :) Efter det var det middag hos Moster å när jag kom hem gick jag på prommis med L å en av hundarna... Sedan hem å beställa en digitalkamera med hjälp av Lillebror som har bättre koll på dylika saker än jag... :)

Nu när jag skrev detta så insåg jag att det kanske inte är så konstigt att jag är trött! :) Det är ju inte direkt som om jag ligger still å tar det lugnt! :)

Nu har jag kokat kaffe till Cammo så vi ska dricka kaffe å snacka skit, å se på friidrott... Allt för å vara vaken till i alla fall 22 ikväll! :)

Kram! :)

Kommentarer
Postat av: Linda P

Du måste börja med tv-fria, datorfria samt väninnefria kvällar så kanske du kommer i säng i tid på kvällarna :)

2009-08-20 @ 19:44:53
Postat av: Anonym

Men då får jag ju ett så tråkigt liv! :) Jag kanske måste stå ut med å va trött istället... ;)

2009-08-20 @ 19:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0