Tankeverksamhet på låg nivå...

Ja, nu har man arbetat tre dagar denna vecka, å jag kan inte påstå att jag blivit piggare ju längre tiden gått... :) Kan inte fatta, det är som om jag kommer in i andra andningen så där på kvällskvisten å så orkar jag va vaken helt länge i alla fall... Vilket naturligtvis resulterar i att jag är trött som tusan på morgonen... Å vem ska jag skylla på när det är mitt eget fel?! Nåja, snart börjar kvällarna bli mörkare och då blir man väl tröttare oxå... Kanske man ska passa på å suga ut det sista av sommarkvällarna i alla fall! Det känns ändå som om man klarar sig på mindre sömn på sommar halvåret... :)

Fick idag ett mms av min bror med en bild på min Prinsessa! OJ OJ OJ vad jag längtar efter henne! Det är snart två veckor sen jag fick pussa på henne så jag hoppas dom kommer hem snart!! :) Det är ju lättare med vuxna, dom kan man i alla fall ringa å samtala med, men med små barn går ju inte det! Det är rätt otroligt hur stora tomrum så små människor kan lämna... Men det är nåt alldeles särskilt med barn!! :)

Har idag slutat rätt tidigt från arbetet... Så är det när man har 75% i botten, då jobbar man 6 timmar om man inte får jobba mer... Det syns tyvärr alldeles för tydligt i lönekuvertet oxå... Hade ju varit perfekt om man fått jobba 75% och fått lön för 100%!! ÖNSKETÄNKANDE, jag vet! Vi hade besök på "dagis" idag av bästa E & K med deras pappa... Känns konstigt att inte komma att träffa tjejen varenda dag, som man är van vid.. Men så är det här i livet! Vi möts å vi skiljs åt... Jag får väl försöka se till å få träffa henne på "privat-tid" istället! :) Efter jobbet satte jag mig i en solstol här hemma å läste min bok: Anna Janssons "Inte ens det förflutna" - riktigt bra faktiskt! Det är som om jag fastnat i den! :) Om jag inte ens somnar när jag läser, då är boken fängslande... ;) Jag som annars har rätt lätt för å sova!

Efter middagen hade jag å L tankeöverföring... När jag tryckte på knappen för ringa, så började telefonen ringa å det var L!! Som sagt har vi umgåtts rätt många dagar i rad, kanske oxå har samma tankar?! :) Vi beslutade oss för en cykeltur med grabbarna... Mellansonen fick åka cykelstol med mig och Stokillen cyklade själv! Han har blivit så duktig på å cykla nu, det är dock inte lika lätt å hålla koll på andra efter vägen... :) Cykelturen förde oss till JV-grillen där vi köpte glass å sedan cyklade vi via ankdammen hem igen... En trevlig afton!!

Och nu ska jag nog faktiskt chocka kroppen med å gå å lägga mig å läsa! Har inte ens slagit på TV:n för att inte fastna i nåt program!! Kanske jag är mer pigg imorgon?!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0