Stolt Torneda(r)ling - det är jag det!

Hamnade igår på Raj Raj igen! Det var ju inte alls meningen från början, men så fick vi fribiljetter å vem tackar nej till det?! Och JA, dom var lika fantastiska som vanligt! :) Ingen spelning är den andra lik, så även om det skulle vara samma som förra gången så var det en del förändringar... De flesta låtarna var nog samma, men dom genomfördes på lite annorlunda sätt... :) Och så fick jag höra dom spela Boeves psalm (vals?!) Den ger mig rysningar!!! Jag har ju sagt att jag vill ha den som ingångs-sång OM jag gifter mig nån gång.... :) Dessa musikaliska människor som bjuder på sig själva, som gör att man blir GLAD, dom gör mig stolt över att vara Tornedaling!! :) Efter deras spelning stannade vi kvar ett tag å "minglade", träffade personer som jag inte sett på EVIGHETER som oxå gör mig glad! KUL!!

Fler saker som gör mig stolt just idag är min Prinsessa! Idag har hon blivit döpt å hon var sååå duktig! Inga tårar, bara skratt å lite babbel till prästen... När DH spelade i kyrkan tittade hon på honom som att hon tänkte att det var en fin sång till mig... :) Han spelade Theos sång å den ÄR vacker!! Allt gick jätte bra! Och jag är stolt över min bror å svägerska oxå! Efter kyrkan var det dopfika i församlingsgården, så då hann man med å surra lite med några människor som man träffar alldeles för sällan... Jag fick äran att hjälpa dom med att läsa upp korten till presenterna... Sen var vi hem till Svägerskans föräldrar å åt smörgåstårta... Sedan hem till stan igen! :) En fullspäckad dag! Och som vanligt var jag en tidsoptimist... ALLTID blir det stressigt för mig, det är nog en av mina största svagheter... Jag hinner ju alltid, men det är med mycket stress... :) Vilken tur att jag har världens bästa lilla lillebror som ändå har tålamod med mig! :) Som sagt en trevlig dag!

Innan Raj Raj igår hann jag med å baka två tårtor till dopet... Å innan jag bakade var jag på affärsresa med L å Storkillen E... Han vet nog att han har sin moster runt lillfingret ändå! :) "Jag kan nog åka i Moster I vagn" sa han... :) Det kan ju hända att man då lyckas förhandla till sig något... :) Älskade unge!

På fredag var jag å Cammo på after work! Vi var på amphion, hade ju tänkt gå på allstar, men det var ju givetvis fullt när vi kom på det på eftermiddagen... :) Helt okej mat! Efter att vi käkat tog vi oss till Båten där det var "bartömning", så man fick två öl till priset av en... Helt okej det med! Satt å surrade å tittade på folk... Sen träffade vi bekanta som vi surrade med! Även F dök upp helt oförhappandes! Jätte-kul å se han måste jag säga! Han är ju för rolig! Så tittar han på mig å säger: "Men Anci du som är så fin å trevlig å allt, varför har inte du nån kille nu?" Å innan jag ens hinner svara så säger han: "Men vad var det för en fråga?! Hur ska du veta det??" Ja, som sagt han är rolig han! Å den frågan för ju mig några år tillbaka i tiden när vi var på PDOL å satt inne på restaurangen på Havsbadet å surrade ett stort gäng när en av killarna, som verkligen inte var nykter vid tillfället, ställer en fråga till en annan: "Onkos sulla ollu malaria?" (ursäkta min stavning på finska :) Översatt ska det betyda "Har du haft malaria?") Den andra killen blir mäkta förvånad över frågan och frågar en stund senare samma sak... Då tittar den första killen helt oförstående på honom å säger: "Minkä lainen kusumus tuo ki oli?" (Ursäkta min stavning ff :) På svenska typ: "Vad är det för en fråga?") Jaaaa, det kan man ju undra!!! Speciellt eftersom han själv ställde frågan först! *ler* Kan tänka mig att dom som läser detta å var med vid den där "runda bords konferensen" faktsikt ler en hel del!

Det var den helgen det! Det har regnat en hel del, så det har inte varit så mycket utevistelse för min del! :) Och eftersom jag varit fullt sysselsatt, så har helgen i vanlig ordning gått alldeles för fort!! Jag hade önskat att jag var ledig imorgon oxå! Men så är inte fallet, för då ska jag på universitetet... Å eftersom min studentmail inte fungerar har jag ingen aníng om vad vi ska göra?! Hoppas inte vi ska vara ute hela dagen, för då kommer jag å vara helt oförberedd! Jaja, ska försöka kolla om det kanske stod något om det i pappret vi fick sist... Det ska jag genast göra!

Ha en bra start på veckan! Ny vecka - nya möjligheter!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0