Ny vecka och nya möjligheter!

Måndag och löfte om att veckan så klart ska bli bra! Man måste i alla fall intala sig det när man inser att nästa sovmorgon är rätt långt borta... :) 

Lördagskvällen hamnade vi i vanlig ordning i Uterummet hos Cammo... Jag tror bestämt det är nya "innestället"! :D Först var det bara vi två där, men sen kom T, J å A förbi... Å då fick vi oss rätt goda skratt! Den ena påstod sig vara nominerad till årets Hertsö-bo å skulle absolut dit (hur det sen gick med det vet vi inte, han vann i alla fall inte, så mycket vet vi... :) ), den andra "borde inte " dricka mer för då måste han hem, han cyklade hem strax efter det uttalandet... :) Och sen var vi tre kvar å vi satt å diskuterade till typ 4 på morgonen!!! Å när jag kom hem å slängde en blick på termometern var det +18,4 grader ute!!! Det är ju rena utlandsvärmen här!

Söndagen gick åt till att jag läste ut min bok, "Inte ens det förflutna" av Anna Jansson, den var faktiskt riktigt bra! Sen har jag hunnit med att läsa en bok som är skriven av en mor som miste sin unga dotter i bröstcancer å den hette "Alla frågor börjar med Varför?" - en bok som ger en en tankeställare om hur kort livet faktiskt kan vara! Så LEV LIVET LEVANDE!! Ingen idé å gräva ner sig å bli bitter, nej gör det bästa av situationen, för man vet aldrig hur länge vi finns kvar på denna jord...
Medan jag hade några sidor kvar i min spännande bok fick jag ett telefonsamtal av L som bjöd in mig på middag! TACK för det sa jag, då slapp jag laga mat!! Cyklade till "min familj" å åt mat å umgicks... Det är bara helt underbart att få vara med mina små-killar... Som dessvärre växer med en mycket snabb hastighet! Mellan killen hann med att måla sig blå i ansiktet med en tuschpenna... När jag kom på honom å frågade vad han gjorde sa han "Jag målar, jag" Nähä?! Men han började ju med att fråga mig hur jag kunde öppna dörren, för den hade han ju låst... Att nyckeln satt i på utsidan hade han ingen aning om! :D Lilla underbara bus-unge! Sen hann dom med att fundera på vem deras Moster skulle gifta sig med... Storkillen hade bara ett förslag, vilket förmodligen skulle göra ungen mer än lycklig, dock lär det ju inte blir så! :) Han har så många funderingar nu... :) Jag läste till båda dom stora killarna och det är verkligen så mysigt att få den stunden med dom! Gissa om jag är lyckligt lottad som får ha alla dessa barn i mitt liv! (sen var det ju det där med att jag behövde en "pappa-kandidat" för att kunna skaffa egna barn! *skratt*) Sen brakade ju åskvädret lös!! Jag är mycket glad över att jag inte var ensam hemma när så skedde! Jag som är rädd för åskan känner mig betydligt tryggare när jag är bland andra människor vid dessa tillfällen... När det både blixtrade å knallade samtidigt kan man ju undra vem som sökte tröst i vems famn när jag å Storkillen kramade varandra... :) Jag hann i alla fall cykla hem mellan regnskurarna. Det var verkligen skönt ute efter regnet, det var välbehövligt! Å nu verkar det som om det ska komma mer regn i veckan. Dock verkar värmen hålla i sig några dagar till å sen ska det ändå vara kring 16 grader... Å inte för att man ska klaga, men jag tar hellre lite svalare väder, men gärna med sol ändå! Det känns ju olidligt varmt i lägenheten när det är tropisk värme ute! Sen att jag älskar å åka utomlands till sol å värme, men då behöver man ju inte anstränga sig det minsta! Kan ju säga att om inte annat så behöver min lägenhet lite svalare å sämre väder! Det behöver nämligen både städas å tvättas! :)

Dagen idag började med att jag skulle lämna prover för och se om mina mediciner ger verkan på problemet jag har... Jag känner ju ingen skillnad, så det är endast med blodprov det går å se om det ger nån verkan... När jag då ändå var där passade jag på å fråga om det är normalt att se ut som jag gör i ögat i 16 dagar... Ja, det lät ju mycket, så jag fick titta in hos en läkare... (Det var precis det jag gjorde, tittade in, han tittade inte så nära på mig... :) ) Han sa att det är en blödning i bindväven... Lät ju lite äckligt, men jag glömde alldeles bort å fråga VARFÖR man får detta... Jag som alltid annars frågar varför!!

Sedan var det bara å frakta sig vidare till arbetet... Nu är alla tillbaka förutom A-K, så henne var jag å hälsade på på lunchen... :) Stämningen idag var riktigt god å jag hoppas innerligt att det håller i sig!! Jag orkar nämligen inte med nåt tjafsande! Samtalade även med Chefen å det lät som om han ska ta i med "hårdhandskarna" å inte tillåta onödiga energikrävande diskussioner... TACK, säger jag bara! Det var så himla kul å träffa barnen som kom tillbaka idag... Det var en av "mina" killar som var å hälsade på med sin pappa idag å det var ett kärt återseende vill jag lova! Dom är för underbara dom små liven!!

Sen blev jag bjuden på middag på Björx, inte illa för en trött kvinna! (Hur kan man redan va trött, man har ju endast arbetat en vecka?!) Trevligt att träffa dom alla! Lill-tjejen var mycket sugen på att få komma å mysa hemma hos mig... "Men när ska jag komma å sova hos dig, bara jag?" sa hon... Får väl lov å arrangera det snart! :) Sen iväg å va me mina killar på Sst medan Mamman skulle hämta folk på flyget! Hann med å mysa med dom liiite, speciellt stor-killen som jag fick äran att läsa till även ikväll... Han tyckte att jag kunde hämta han på "Dagis" redan imorgon! Att få vistas i hans "stor-kille-rum" där det nästan är förbjudet för tjejer å vara, bara det är ett bevis på kärlek! :) Jag brukar säga att jag är ju ingen riktig tjej, för jag är ju Moster I och då är det ju ändå okej! :)

Jaha, när jag slänger en blick på klockan å inser att den är snart 24:00 så inser jag oxå att jag kommer å va trött även imorgon!! Men efter kvällens avsnitt av Prison Break, kunde jag inte sova genast! Vem trodde att man skulle fälla en tår till det?! Nu har även det skett!! Jag är dock MYCKET nyfiken på hur det ska fortsätta, för det verkade inte som om detta var sista avsnittet.... Nåja det visar väl sig nästa vecka!

Nu bums i säng!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0