Lunchpromenader - ett vinnande koncept!

Min kära vän Cammo tyckte att jag skulle skapa ett eget vinnande koncept i viktminskning! Kanske jag skulle göra det å hitta på nåt fiffigt namn å sedan bli rik på kuppen!!! :) Hade minsann inte alls varit dumt! Nu är det ju så att jag inte tror på att man ska förbjuda något, alla förbud lockar ju bara till att man ska försöka hitta på ursäkter för att få överträda förbuden... Måtta med allt! Jodå! Man kan äta allt, men inte alltid! Jag tror inte alltid det spelar så stor roll vad man äter, det handlar om mängden! Sen kanske det inte är att rekommendera att man äter på snabbmats-restauranger fyra gånger i veckan, men det har ju lika mycket med ekonomin å göra! :) Nåja om jag nu ska gå till det där "vinnande konceptet", som fungerade för mig... Jag bestämde mig för att börja promenera på mina lunchraster! Jag ska ju ändå ha rast, å istället för å sitta å lyssna på "jobbsnack" (som det ju ofta blir om man stannar på arbetet) började jag gå ut å gå... Det blev inte varje dag, men minst tre gånger i veckan å varje gång 30 minuter... Jag tappade 10 kilo på ca 4 månader... Nu är det ju på det lilla fina viset att det har varit en sommar å jag har INTE skött mig särskilt väl, så det är väl bara å ta nya friska tag i höst... Men som sagt lunchpromenaderna var i alla fall för mig ett vinnande koncept! :) Sen kan man ju inte tro att man kan fika å äta godsaker varje dag för det, nej det gör man på helgen eller om det är kalas för då har man nåt å längta till! :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0